beantwoord

uitchecken niet zichtbaar in app

  • 2 November 2022
  • 5 reacties
  • 1151 Bekeken

Vandaag heb ik rond 1715 uitgecheckt op het treinstation. In de NS app en via inloggen online staat er echter dat ik niet uitgecheckt ben.

Daarom ben ik teruggegaan naar het station. Via de kaartautomaat wordt aangegeven dat ik niet ingecheckt ben. Welke van de twee klopt? (Ik neem aan de kaartautomaat en niet de ns online omgeving of de ns app?)

Kan het zijn dat er een vertraging van enkele uren in het systeem zit? En wanneer zou ik dan eventueel mijn reis wel kunnen inzien zodat ik een declaratie-overzicht kan maken.

 

Dank,

Wilbert

 

icon

Beste antwoord door Wilbertvn 2 November 2022, 21:12

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op onze NS Community, Wilbertvn. Dat kan inderdaad eventjes duren. Heb je NS Flex?

Nee, dat heb ik niet. Ik reis op saldo. Zojuist gekeken en de app geeft nog steeds aan dat ik ingecheckt zou zijn.

Badge +3

Geloof vooral niet wat de app zegt, en al helemaal niet als je op saldo reist en met een andere (trein)vervoerder gereisd hebt, want dat is dan niet zichtbaar.

Om het (bijna) zeker te weten, kijk bij OV-chipkaart in je https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm transacties

Een (kaart)automaat heeft altijd gelijk, maar als die zegt dat je (bij NS) ingecheckt bent dan heb je niet bij NS uitgecheckt. Zie daarvoor www.uitcheckgemist.nl

Geloof vooral niet wat de app zegt, en al helemaal niet als je op saldo reist en met een andere (trein)vervoerder gereisd hebt, want dat is dan niet zichtbaar.

Om het (bijna) zeker te weten, kijk bij OV-chipkaart in je https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm transacties

Een (kaart)automaat heeft altijd gelijk, maar als die zegt dat je (bij NS) ingecheckt bent dan heb je niet bij NS uitgecheckt. Zie daarvoor www.uitcheckgemist.nl

Dank. Op de site van ov-chipkaart staat inderdaad wel dat ik uitgecheckt ben.

Ik ga er dan maar van uit de app van de ns inderdaad achterloopt. Heb overigens niet met een andere vervoerder gereisd, vandaar dat ik dacht dat het enigzins snel verwerkt zou zijn.

Badge +3

Is de uitcheck inmiddels zichtbaar in Mijn NS (website/app)?

Reageer