beantwoord

vergeten incheck

  • 15 November 2022
  • 8 reacties
  • 589 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Gisteren vergeten in te checken van Sittard naar Utrecht. De conducteur in de trein zei dat ze het recht gezet had. Maar vandaag zie ik dat ik 50 euro correctie tarief moet betalen. Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Thom 15 November 2022, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft een boete gekregen wegens niet inchecken, en dat is reizen zonder te betalen en dus gewoon zwartrijden. Dat is recht gezet met dit correctietarief. Anders zou u er voordeel bij kunnen hebben door niet in te checken. U gelooft het mogelijk niet, maar veel reizigers doen dit met opzet vanwege de weinig frequente controle. Het is niet vast te stellen of en waarom mensen dat doen. De boete is gewoon op basis van uw gedrag en dat is objectief constateerbaar als reizen zonder geldig vervoersbewijs. Daar wordt u dus voor beboet. U zat gewoon fout.

Als u zich correct naar de conducteur heeft opgesteld, en ze geen negatieve opmerkingen daarover heeft gemaakt, èn het is uw eerste ‘boete’, dan kan Klantenservice het nog wel eens kwijtschelden. Ondanks dat er een verschil is tussen vergeten in te checken en ‘vergeten’ in te checken. 

030 7515155. Hou alles bij de hand.

Gisteren vergeten in te checken van Sittard naar Utrecht. De conducteur in de trein zei dat ze het recht gezet had. Maar vandaag zie ik dat ik 50 euro correctie tarief moet betalen. Wat nu te doen?

Vreemd want in Sittard zijn er poortjes. Hoe bent u daar zonder inchecken doorheen gekomen?

U kunt de Klantenservice bellen maar realiseer u wel dat u bij een station met poortjes een goed verhaal zult moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Vreemd want in Sittard zijn er poortjes. Hoe bent u daar zonder inchecken doorheen gekomen?

Wellicht bij Arriva ingecheckt i.p.v. bij NS? 

Vreemd want in Sittard zijn er poortjes. Hoe bent u daar zonder inchecken doorheen gekomen?

Wellicht bij Arriva ingecheckt i.p.v. bij NS? 

TS zelf heeft het over "vergeten" in te checken.

Reputatie 3

Bij een eerste keer boete, zullen ze redelijk soepel met je kunnen zijn. Conducteurs geven vaak ook aan dat je het dan even met de klantenservice kan regelen. Maar als ik zo even naar de comment lees van Tamzin en er staan inderdaad poortjes, dan betwijfel ik het. 

Reputatie 7
Badge +3

Er staan poortjes in Sittard voor zowel NS als Arriva. @Bora zal even in haar reisgeschiedenis moeten kijken, want als ze door het poortje van Arriva is binnengekomen dan zal daar een gemiste uitcheck van moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Sittard is ook nog-merkwaardig genoeg-zowat het enige station in heel Limburg dat bepoort is. Veel grotere als Mstr en Heerlen hebben ze niet-tenzij in het nwe Hrl inmiddels toch gedaan is-de hele outlay was er wel voor klaargemaakt.

Badge +3

Voor een verkeerde incheck bij Arriva kan je terecht op www.uitheckgemist.nl (Sittard - Sittard invullen) want anders kost je dat ook nog eens 20 euro.

Of is het Flex systeem zo slim om die weg te strepen omdat je al 50 euro zou moeten betalen?

Reageer