beantwoord

Vergeten uit te checken met NS Flex

  • 14 October 2018
  • 10 reacties
  • 7511 Bekeken

Vergeten uit te checken
icon

Beste antwoord door Robert B 14 October 2018, 12:46

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als dit een reis was op een traject dat je vaker reist, dan zal het systeem 'gokken' waar je vergeten bent uit te checken.

Gaat dat mis, dan kan je het later corrigeren vanuit je Mijn NS reishistorie. Er zal dan bij de reis staan "niet in- of uitgecheckt".

Anders neem contact op met de klantenservice. Die hebben het wel druk maar later op de avond is het vaak rustiger.
Reputatie 7
Badge +3
Zie hiervoor ook de productvoorwaarden van NS Flex
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1535550576250/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf

Artikel 14: Correctietarieven
14.4
Als een check-uit bij NS ontbreekt (binnen zes uur na inchecken) en een reconstructie van uw Reisroute aan het hand van uw reisgegevens om de juiste Ritprijs te bepalen, zoals bepaald in artikel 15 van deze productvoorwaarden, niet mogelijk is dan kan NS een Correctietarief van € 20 in rekening brengen, al dan niet verminderd met uw eventuele kortingspercentage en/of verhoogd met eerste klastarief naar aanleiding van een Klassewissel

Artikel 15: Prijsbepaling bij een vergeten check-uit bij NS
15.1
Als een check-uit ontbreekt, zal NS aan de hand van uw propositie (dat wil zeggen de producten die u afneemt op basis van uw NS Flex, zijnde het Basisproduct en eventuele Flex abonnementen), uw reisinstellingen (reisklasse), het tijdstip van inchecken en relevante reisgegevens zo goed mogelijk uw Ritprijs in rekening brengen. NS zal u per e-mail informeren over de in rekening gebrachte kosten en de onderbouwing van het in rekening gebrachte bedrag.
15.2
In het geval dat de in artikel 15.1 van deze productvoorwaarden beschreven in rekening gebrachte bedrag in uw ogen niet klopt, kunt u binnen zes maanden na de betreffende reisdatum een verzoek tot correctie bij NS indienen. NS zal in dat geval de betreffende Ritprijs (her)berekenen en deze Ritprijs in rekening brengen op de factuur. NS heeft echter het recht om een verzoek tot correctie te weigeren.
15.3
Indien NS niet met voldoende mate van zekerheid kan vaststellen op welk station u bent vergeten uit te checken en het dus niet mogelijk is om de Ritprijs te herstellen, zal NS het Correctietarief in rekening brengen zoals bepaald in artikel 14 van deze productvoorwaarden.
15.4
In geval van oneigenlijk gebruik of (een vermoeden van) fraude of misbruik behoudt NS zich het recht voor om uw NS Flex te beëindigen, het Correctietarief in rekening te brengen en/of schadevergoeding te vorderen.
15.5
NS bepaalt alleen de kosten van een vergeten check-uit voor reizen bij NS. Als u vindt dat ten onrechte een Correctietarief in rekening is gebracht, omdat u niet uitgecheckt zou zijn bij een andere vervoerder (dan NS), dan kunt u uitsluitend bij die andere vervoerder hierover een vraag of klacht indienen.

Ben vandaag om 13.37 naar Valkenburg gereisd met arriva ben er niet zeker van of ik in Valkenburg uitgecheckt heb .

Wat moet ik verder doen?

MVG.

Reputatie 7
Badge +4

Een in- en utcheck wordt niet meteen verwerkt en het duurt een dag en soms meer voor het in Reishistorie op Mijn NS staat. Wacht even af wat er vermeld wordt, dan weet u hoe het is gegaan.

 

Mogelijk krijgt u te maken met 20 euro extra kosten, maar dat zou ik eerst even afwachten. als u er geen gewoonte van maakt, krijgt u die terug. Met Flex is een foute in-of uitcheck altijd wat gedoe achteraf, zeker met twee vervoerders. Check correct in en -uit, dat werkt veruit het beste. 

Op 21 juni krijg ik de melding in mijn reishistorie dat ik ben vergeten in of uit te checken. zowel voor trein als metro. Dit was echter niet het geval omdat bij beide stations poortjes zijn dus uitchecken wel moet. helaas kan ik niet de extra kosten van -20 voor trein en -4 voor metro terugvragen bij jullie omdat ik NS Flex heb, terwijl die eerder met Reizen op Saldo wel kon. Hoe kan ik alsnog beide kosten terugvragen bij jullie? 

Reputatie 7
Badge +4

Het kan met deze link wel. Het kan zijn dat u niet bij de juiste poortjes hebt uitgecheckt. Het geld komt wel terug maar het is een gedoe. 

Het kan met deze link wel. (...)

Uitcheckgemist.nl geeft voor mijn reis per NS de volgende melding: “ Deze gemiste check-uit kun je alleen corrigeren op de website van NS.”
En in Mijn NS staat: “Je kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.”
Iemand een idee hoe lang dat ‘nog geen’ gaat duren en hoe ik in de tussentijd mijn in-/uitcheck kan corrigeren?

Dit is een functionaliteit die (nog) niet is ingebouwd in Mijn NS, wanneer dat gaat komen is nog niet bekend. Je kunt in dit geval contact op nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch, via Facebook, Twitter of Chat.

Op 18 maart ben ik van heerlen naar deventer gereisd met ns flex, reizen op rekening.

20 maart om 9.03 ben ik vanuit deventer teruggereisd naar heerlen. Ingecheckt! Rekening inmiddels ontvangen en betaald. Échter alleen voor de heenreis. Volgens ns heb ik de 20 ste wel ingecheckt maar niet uitgecheckt in heerlen.

hierover ook nog geen rekening ontvangen en vraag me af wat er nu gaat gebeuren.

chat aangvraagd: niemand reageert. 
 

Badge +3

Op 18 maart ben ik van heerlen naar deventer gereisd met ns flex, reizen op rekening.

20 maart om 9.03 ben ik vanuit deventer teruggereisd naar heerlen. Ingecheckt! Rekening inmiddels ontvangen en betaald. Échter alleen voor de heenreis. Volgens ns heb ik de 20 ste wel ingecheckt maar niet uitgecheckt in heerlen.

hierover ook nog geen rekening ontvangen en vraag me af wat er nu gaat gebeuren.

Het zou kunnen dat je bij Arriva uitgecheckt hebt, maar dan nog zou bij Flex een uitcheck van 18 maart inmiddels wel bekend moeten zijn.

Mocht je een Mijn OV-chip account hebben dan zou je daar nog kunnen kijken in je Reishistorie.

 

Reageer