beantwoord

Verschillen tussen ov-chipkaart, NSFlex website en NSApp

  • 6 September 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb nu ruim een week NS Flex Dal Vrij.

Het valt mij op dat er verschillen zitten tussen mijn reisoverzicht op ov-chipkaart.nl, de NS-Flex website en de NS-App.

Zo heb ik een check-uit die wél op ovchip-website staat, een tijdje in de lijst check-in/uit op de NS-website heeft gestaan, maar uiteindelijk in de reishistorie op de NS-website ontbreekt (daar staat de check-in zónder deze bijpassende check-uit, ik kan ook géén geld terugvragen bij vertraging omdat de check-uit zou ontbreken). In de NS-app staat deze check-in+uit wél in mijn reishistorie (mét label ‘Treinreizen’), maar met ander tijdstip (kennelijk het tijdstip dat ik in de app kijk??) dan op ovchip-website. NS Klantenservice gaf aan dat ze deze check-uit wél konden zien, en dat ik nog maar even moest wachten tot de gegevens waren verwerkt… dat is een paar dagen later nog niet veranderd.

En nu ook weer recenter: check-in+uit op ovchip-website, op de NS-website in het lijstje check-in/uit (dus nog níet in reishistorie), en in de NS-App als reishistorie met ritprijs (dus níet ‘in bewerking’), maar zónder ‘Treinreizen’ label.

Is dit een vaker voorkomend probleem/gedrag?

Alvast bedankt!

Groeten,

Bas.

icon

Beste antwoord door Robert B 7 September 2023, 00:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi BasReist,

Is dit een vaker voorkomend probleem/gedrag?

Ja.

Op de een of andere manier krijgt NS het niet voor elkaar de gegevens goed en snel te verwerken en overal correct weer te geven. Ik gebruik zelf de app hier niet voor, maar heb op de site wel vaak dat in- en uitchecks nog niet in de reishistorie staan. Zelfs als ze al wel in het rijtje met laatste in- en uitchecks staan, dus de gegevens zijn wél bekend bij NS. Qua ICT is het af en toe best een drama bij NS.

Reputatie 4

Ik heb nu ruim een week NS Flex Dal Vrij.

Het valt mij op dat er verschillen zitten tussen mijn reisoverzicht op ov-chipkaart.nl, de NS-Flex website en de NS-App.

Zo heb ik een check-uit die wél op ovchip-website staat, een tijdje in de lijst check-in/uit op de NS-website heeft gestaan, maar uiteindelijk in de reishistorie op de NS-website ontbreekt (daar staat de check-in zónder deze bijpassende check-uit, ik kan ook géén geld terugvragen bij vertraging omdat de check-uit zou ontbreken). In de NS-app staat deze check-in+uit wél in mijn reishistorie (mét label ‘Treinreizen’), maar met ander tijdstip (kennelijk het tijdstip dat ik in de app kijk??) dan op ovchip-website. NS Klantenservice gaf aan dat ze deze check-uit wél konden zien, en dat ik nog maar even moest wachten tot de gegevens waren verwerkt… dat is een paar dagen later nog niet veranderd.

En nu ook weer recenter: check-in+uit op ovchip-website, op de NS-website in het lijstje check-in/uit (dus nog níet in reishistorie), en in de NS-App als reishistorie met ritprijs (dus níet ‘in bewerking’), maar zónder ‘Treinreizen’ label.

Is dit een vaker voorkomend probleem/gedrag?

Alvast bedankt!

Groeten,

Bas.

bij mij duurt meestal twee dagen voor dat er in staat maak kan inderdaad ook lang duren zoals bus reis kan binnen 28 dagen duren voor dat in systeem staat door de week gaat best snel biinnen 24 uur maar in weekend duurt iets langer ik wacht altijd tot ik de factuur krijg die klopt altijd wel soms onbreek de reis transactie  maar die word dan weer meegenomen met de volgende facturen maar is er vervelend

Badge +3

De app weet niet meer dan je laatste handeling bij een NS apparaat.

Bij reizen op saldo toont de app het saldo op dat moment (en of je in/uitgecheckt bent).

Bij NS Flex worden alle andere transacties later aangeleverd (via TLS/OV-chipkaart).

Het ‘systeem’ (NS Flex) kan dus pas later de juiste prijs tonen.

Zolang je factuur maar klopt (en ja, reizen van een vorige maand kunnen zomaar op een volgende factuur komen!) 😴

Dank voor jullie reacties!

Reageer