beantwoord

verwerking wijzigingen in de facturen

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik begrijp dat je bij een flexabonnement 1x per maand kunt aanpassen van bv weekend naar daluren. Doe ik dat halverwege de factuurmaand, op welke factuur komt dan het hogere abonnementsgeld? Komt er meteen op dat moment een extra factuur voor een paar euro of wordt dat bij de eerstvolgende standaardfactuur opgeteld?

En kan ik een maand later, dus halverwege de factuurmaand, dan weer aanpassen van bv dal naar weekend? Komt er dan een restitutie op dat moment? 
 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 January 2024, 19:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Ik begrijp dat je bij een flexabonnement 1x per maand kunt aanpassen van bv weekend naar daluren. Doe ik dat halverwege de factuurmaand, op welke factuur komt dan het hogere abonnementsgeld? Komt er meteen op dat moment een extra factuur voor een paar euro of wordt dat bij de eerstvolgende standaardfactuur opgeteld?

En kan ik een maand later, dus halverwege de factuurmaand, dan weer aanpassen van bv dal naar weekend? Komt er dan een restitutie op dat moment? 
 

als jij halver wegen je abonnement wijzigt word tussentijd factuur word daan berekent tot aan je factuur datum en dan vanaf je factuur datum word je abbonnement in heel de maand berekend bij tussentijd factuur word gewoon verrekend 

Reputatie 7
Badge

Maar let op, als je geld terugkrijgt, krijg je dat natuurlijk pas op de volgende factuur(datum).

Reputatie 7
Badge +3

Maar let op, als je geld terugkrijgt, krijg je dat natuurlijk pas op de volgende factuur(datum).

Niet mijn ervaring, al is de laatste keer dat ik wijzigde naar Flex Basis al weer zo'n anderhalf jaar geleden. Factuurdatum is de 1e van de maand, wijziging was op 8 augustus en toen ook tussentijdse factuur met restitutie. 

Badge +3

Bij een wijziging gedurende een lopende maand krijg je een tussentijdse factuur voor het verschil tussen het vorige en nieuwe abonnement tot je vaste maandelijkse factuurdatum.

Per je volgende maandelijkse factuurdatum betaal je de volle prijs van het nieuwe abonnement vooruit, maar natuurlijk kan je een maand na de vorige wijziging alweer wisselen, en dan hehaalt bovenstaande zich.

Zie ook het gemarkeerde antwoord in dit topic:

 

Reageer