beantwoord

Waarom krijg ik een correctietarief?

  • 26 February 2024
  • 11 reacties
  • 183 Bekeken

Ik reisde vandaag van ede Wageningen naar Schiphol om mijn kleinkinderen daar op de trein naar  Frankrijk te zetten. Ik checkte in in Ede Wageningen en uit op Schiphol. Nadat ik mijn kleinkinderen had uitgezwaaid checkte ik weer in en ging terug naar Ede-Wageningen. in de trein werd ik gecontroleerd en de conducteur keek wel wat langer naar mijn chipkaart maar zei verder alleen oké. Bij het uitchecken  terug in Ede Wageningen wilde de kaart niet uitchecken maar inchecken. Dat heb ik geannuleerd. Mara ik vroeg me wel af wat er aan de hand was.

Nu zie ik een mail dat ik boete krijg wegens niet-ingecheckt reizen. Wat is er fout gegaan?

Had ik op Schiphol niet moeten in- en uitchecken? Of had ik minstens een uur of zo moeten wachten  voor ik de terugreis ging maken? Ik snap niet wat ik fout gedaan heb en vreemd dat de conducteur mij  niets verteld heeft dat er iets fout was. Is dat normaal beleid dat de conducteur gewoon okee zegt als ik niet ben ingecheckt?

Graag wil ik uitleg en de boete aanvechten. Hoe kun je dat doen?

icon

Beste antwoord door Real aire 26 February 2024, 14:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1

Zat u 1e of 2e klas?

ik zat tweede klas

Reputatie 5

Ik zou u adviseren om contact op te nemen met de klantenservice van NS. Wij kunnen hier niet bij uw gegevens.

Reputatie 1

ik zat tweede klas

Oké. Dan lijkt het alsof de incheck op Schiphol niet goed is gegaan. Kunt u uw reishistorie terugzien op MijnNS?

 

Het beste is trouwens om de klantenservice te contacteren. Dat kan hier

Reputatie 5

Nee, wij zijn gewoon andere reizigers die andere reizigers kunnen helpen.

Ik wens u veel geluk bij de Klantenservice!

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt alsof er in Ede-Wageningen bij de verkeerde vervoerder is ingecheckt. Daardoor is er op Schiphol niet uitgecheckt maar ingecheckt en voor de terugreis uitgecheckt.

Je kunt bij op saldo chipkaarten de reis terugzien bij ov-chipkaart.nl als je daar een account hebt, in mijnNS of bij een ov-automaat. Bij reizen op rekening (flex) zijn niet alle reizen nu in te zien.

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice om de reizen te corrigeren.

Reputatie 7
Badge +4

terug in Ede Wageningen wilde de kaart niet uitchecken maar inchecken. Dat heb ik geannuleerd.

 

Als de paal u wilde inchecken in Ede had u eerder in Schiphol niet ingecheckt en dan reist u toch echt zwart. Met inchecken krijgt u een geldig vervoersbewijs en met uitchecken betaalt u de reis.

Ik vraag me af hoe u dat geannuleerd heeft, dat kan in principe niet.

Als u contact opneemt met Klantenservice en u legt het uit, is er wel kans dat de (eerste) boete wordt kwijtgescholden, u ben dan nog wel de reis van naar ik aanneem Schiphol, naar Ede verschuldigd. 030 7515155

 

Wat @MoDe hierboven  schrijft, is het ook goed om kennis van te nemen. In en uitchecken moet altijd bij de zelfde vervoerder, NS of Connexion maakt uit.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af hoe u dat geannuleerd heeft, dat kan in principe niet.

 

Als je binnen 60 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station, heb je de incheck geannuleerd. Ik denk dat dat bedoeld wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan natuurlijk wel, maar dan is het uiteraard geen echte uitcheck en is er niet aan de voorwaarden voldaan om te betalen, waar ik dan weer aan refereerde.

 

Die in- en uitcheck is geregistreerd en maakt de kans op coulance veel groter omdat TS zijn goede wil getoond heeft. Bij een eerste fout is men doorgaan redelijk coulant.

Meest waarschijnlijke volgorde:

In Ede-Wageningen ingecheckt bij Keolis

In Schiphol ingecheckt bij NS

Verblijf op Schiphol

In Schiphol uitgecheckt bij NS

In Ede-Wageningen ingecheckt bij NS

En dus tussen Schiphol en Ede-Wageningen niet ingecheckt.

Badge +3

Uit uw reishistorie zal duidelijk zijn dat u van Schiphol terug bent gereisd naar Ede-Wageningen.

U kunt via de Klantenservice (telefoon, chat) e.e.a. laten corrigeren. Conducteurs zeggen inderdaad vaak niets wanneer ze een afwijking registreren, behalve dat het ‘in orde’ is.

Reageer