beantwoord

Weekend Vrij

  • 28 March 2022
  • 5 reacties
  • 466 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Dag mijnheer/mevrouw,
1. Ik overweeg een flex-abonnement, nl. Weekend Vrij. Na een maand kan men op
elk moment overstappen. Hoeveel betaalt men dan na bijvoorbeeld 51 dagen?
Per hele maand is het 21,40 euro ( voor mij )
2. Momenteel heb ik keuzedagen; die mogen niet mee. Geldt dat ook voor de twee
keuzedagen die al klaarstaan in de kaartenautomaat of moet daar een ander pasje
voor worden aangevraagd?
Met dank voor het antwoord en een groet van
                  P.M. de Pree de Jonge

icon

Beste antwoord door Thom 28 March 2022, 12:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het kan het beste op een aparte kaart. U bestelt niet voor 51 dagen voouit maar voor een maand, en dat loopt automatisch door. Na de eerste maand kunt u op elk moment opzeggen, dus ook op de 51e dag. U betaalt het abonnement vooruit en u krijgt dan ongeveer tien dagen terug, grofweg een derde, dus rond de zeven euro.

Een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen kan niet op dezelfde kaart als Weekendvrij, omdat de betaling van Flex achteraf is en de betaling bij uw Dalvoordeel met keuzedagen nog op saldo. Uw twee keuzedagen gebruikt u net zoals nu met dezelfde kaart.

Twee kaarten mag gewoon en moet eigenlijk zelfs in deze situatie. Uw keuzedagen zijn ook nog geldig nadat uw Dalvoordeel is vervallen. Ik zou het gewoon aanhouden en incidenteel er Weekend vrij bijnemen. NS overweegt de keuzedagen af te schaffen waarbij degenen die ze al hadden die nog wel kunnen bestellen. Val dus straks niet buiten de boot vanwege een tijdelijk voordeel. Dalvoordeel met keuzedagen opzeggen is denk ik onverstandig. Als u Dalvoordeel aanhoudt, hoeft u bij Weekendvrij ook geen korting voor door de week aan te schaffen. Dat scheelt

U krijgt als u 65 plus bent nog inderdaad nagenoeg een tientje korting op de maandprijs. Vaak is Weekendvrij beter dan keuzedagen, zeker als u binnen een relatief korte tijd meer wilt reizen.

Laat hem op 2 april ingaan, dan heeft u vijf weekenden in plaats van vier en bovendien nog  feestdagen waarbij u gratis kunt reizen. Goede Vrijdag, Tweede Paasdag en Koningsdag. Dat is 13 dagen voor € 21,40.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je Keuzedagen haast opzeggen, dan kun je de Keuzedagen die al klaar staan ook op de kaart met flex laden. Je zou flex op een nieuwe kaart kunnen zetten, die is gratis bij weekend vrij, en de oude gebruiken voor de Keuzedagen die al klaarstaan. Bij opzeggen van dal voordeel + Keuzedagen krijg je het ongebruikte deel terug.

Vergeet niet bij weekendvrij dal voordeel voor doordeweeks erbij te nemen als je dalvoordeel+Keuzedagen opzegt.

ik wil mijn flex weekend abonnement van 20 mei tot 30 juni opzeggen (mijn abonnement loopt vanaf begin van de maand) kan dat en kan ik dat nu al regelen? Die mogelijkheid kan ik nml niet vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt je Flex Weekend Vrij van 20 mei tot 30 juni op Flex Basis zetten en daarna weer naar Flex Weekend Vrij wijzigen. Een wijziging gaat direct in en kun je niet van tevoren regelen. Je zult dus op 20 mei je abonnement moeten wijzigen naar Flex Basis. 

Badge +3

Zie https://www.ns.nl/abonnementen/#/online-beeindigen (inloggen met je Mijn NS gegevens).

Je moet het abonnement al wel langer dan een maand hebben, maar voor 20 mei is dat natuurlijk geen probleem.

 

Reageer