Skip to main content
beantwoord

weekend vrij

Kan ik

met een weekend vrij abonnement ook naar bijv. Luik of Antwerpen reizen

Beste antwoord door Thom

Naar België kan met alleen Weekendvrij op geen enkele wijze. Het feit dat de treinen de grens overgaan betekent niet dat u in die trein met Weekendvrij alleen naar het buitenland mag.

Overigens: naar Duitsland net over de grens kan wel. Leer, Gronau, Elten, Emmerich en vooral Aken.

België heeft zeker voor jongeren aanbiedingen, maar u moet voor het deel Nederlands grens naar de eerste plaats in België, meestal Noorderkempen, Essen of Visé, wel een extra kaartje hebben.

Bekijk origineel

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 4 april 2025

Nee, dat kan niet. Weekendvrij is tot de grens geldig. Wil je in het weekend naar Luik of Antwerpen dan kun je een aanvullend ticket via de Belgische spoorwegen kopen of bij NS international. Bij NS international kun je dan vanaf het station in jouw buurt een kaartje met 100% in het weekend kopen.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 4 april 2025

Naar België kan met alleen Weekendvrij op geen enkele wijze. Het feit dat de treinen de grens overgaan betekent niet dat u in die trein met Weekendvrij alleen naar het buitenland mag.

Overigens: naar Duitsland net over de grens kan wel. Leer, Gronau, Elten, Emmerich en vooral Aken.

België heeft zeker voor jongeren aanbiedingen, maar u moet voor het deel Nederlands grens naar de eerste plaats in België, meestal Noorderkempen, Essen of Visé, wel een extra kaartje hebben.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 4 april 2025
Thom schreef:

Het is niet per se goedkoper om in het eerste Belgische station te splitsen; dat moet je van geval tot geval bekijken.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 4 april 2025

De grens daarvoor is grofweg Mechelen of St, Niklaas. Het hangt ook een beetje af van welke Belgische kaart gebruik gemaakt wordt. Maar ik vaag me af of ​@Bert62 nu nog naar België gaat, als het niet met Weekendvrij kan.

België werkt meestal met enkele reizen en retours, niet met afgekort reisrecht, zoals Weekendvrij.

Tja, Thom houdt van België ;-)

Reageer