In artikel 12 van de voorwaarden staat dat de wijzigingsperiode van een NS Flex abonnement 1 maand is. Je kunt dus op elk moment een NS Flex abonnement wisselen, mits er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging. Dit is duidelijk.
In de voorwaarden staat echter niets over de wijzigingsperiode van het NS basisproduct. Ik heb hier wel meerdere forum berichten over gelezen. Onder andere dat twee jaar geleden de instructie voor klantenservice medewerkers NS als volgt was: “Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Deze tegemoetkoming is in de eerste onzekere corona-maanden mogelijk gemaakt. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden en geen wijziging van de voorwaarden.”
Mijn vragen:
(1) Wat is de richtlijn nu per 24 mei 2024? Ik heb nog geen maand geleden mijn NS abonnement gewijzigd van NS Flex Weekend naar NS Flex Basis. Kun je en mag je met een NS Flex Basis binnen de maand weer kiezen voor een NS Flex Weekend? Dus, als je wijzigt naar NS Flex Basis, kun je dan na een paar dagen weer wisselen naar NS Flex Weekend?
(2) Kan ik deze wijziging binnen de periode van een maand zelf doorvoeren of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?