Skip to main content
beantwoord

Wijzigingsperiode NS basisproduct

  • 24 mei 2024
  • 6 reacties
  • 345 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

In artikel 12 van de voorwaarden staat dat de wijzigingsperiode van een NS Flex abonnement 1 maand is. Je kunt dus op elk moment een NS Flex abonnement wisselen, mits er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging. Dit is duidelijk.

 

In de voorwaarden staat echter niets over de wijzigingsperiode van het NS basisproduct. Ik heb hier wel meerdere forum berichten over gelezen. Onder andere dat twee jaar geleden de instructie voor klantenservice medewerkers NS als volgt was: “Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Deze tegemoetkoming is in de eerste onzekere corona-maanden mogelijk gemaakt. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden en geen wijziging van de voorwaarden.” 

 

Mijn vragen:

(1) Wat is de richtlijn nu per 24 mei 2024? Ik heb nog geen maand geleden mijn NS abonnement gewijzigd van NS Flex Weekend naar NS Flex Basis. Kun je en mag je met een NS Flex Basis binnen de maand weer kiezen voor een NS Flex Weekend? Dus, als je wijzigt naar NS Flex Basis, kun je dan na een paar dagen weer wisselen naar NS Flex Weekend?

 

(2) Kan ik deze wijziging binnen de periode van een maand zelf doorvoeren of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?

Beste antwoord door Erryt NS

Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden.

Bekijk origineel

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2322 reacties
  • 24 mei 2024

U kunt - hoewel dat inderdaad niet inde voorwaarden is opgenomen - NS Flex Basis op ieder moment, ook binnen een maand wijzigen naar ieder gewenst NS FLex abonnement. Als het goed is (en er geen storing is ofzo), kan dat ook gewoon online.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 24 mei 2024

Ik zou ook graag willen zien wat de NS hier zelf over zegt


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9236 reacties
  • Antwoord
  • 24 mei 2024

Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16553 reacties
  • 24 mei 2024

Je kunt het ook zelf checken in je MijnNS account. Wanneer je na wijzigen naar een betaald abonnement binnen een maand weer probeert te wijzigen wordt er daar aangegeven dat wijzigen nog niet kan. Wanneer je hebt gewijzigd naar Flex Basis krijg je die melding niet en kun je dus gewoon weer wijzigen. Ik heb dat eens getest de dag dat ik naar Flex Basis had gewijzigd (alleen niet bevestigd, want ik wilde op dat moment geen abonnement). 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 24 mei 2024

Bedankt voor jullie reactie. Het is mij duidelijk nu.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30037 reacties
  • 24 mei 2024
RoVo schreef:

Onder andere dat twee jaar geleden de instructie voor klantenservice medewerkers NS als volgt was: “Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Deze tegemoetkoming is in de eerste onzekere corona-maanden mogelijk gemaakt. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden en geen wijziging van de voorwaarden.”

Welkom!

Ook vóór de coronacrisis kon je Flex Basis al op elk moment wijzigen. Dat zou eigenlijk gewoon in de voorwaarden moeten staan (en anders is het inderdaad een uitzondering).

Een betaald abonnement wijzigen (naar een duurder abonnement) binnen een maand kan je niet zelf, maar via de Klantenservice lukt dat meestal ook wel.


Reageer