beantwoord

Wisselen van abonnement

  • 7 November 2023
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 4

Ik heb nu een weekend voordeel abonnement welke ik op 3 december ga wijzigen in NS Flex Basis. Vanaf 22 december wil ik dat Flex Basis abonnement wijzigen naar een weekendvrij abonnement.
Is dat mogelijk zonder dat ik daarvoor de klantenservice hoef te benaderen?

Als ik nu namelijk van Weekend voordeel naar een ander abonnement wil kan ik dit niet via mijn NS regelen. Dat zal er mee te maken hebben dat je niet terug kan gaan naar NS Flex Basis voor 3 december. Het is wel mogelijk om nu een duurder abonnement te nemen via contact de klantenservice.

Mijn vraag is: kan ik nadat ik op 3 december mijn weekendvoordeel abonnement heb omgezet in NS Flex Basis deze op 22 december weer omzetten in een weekend vrij abonnement?

icon

Beste antwoord door MoDe 7 November 2023, 10:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat kan. Vanaf basis naar een duurder abonnement is er geen wachttijd van een maand.

Badge +3

Flex Basis is eigenlijk ‘zonder abonnement’ (zo werd het vroeger ook genoemd), en dat kan je op elk moment weer wisselen naar ‘wel een abonnement’.

Zie https://www.ns.nl/algemene-voorwaarden-ns-flex.html, de voorwaarden spreken (art. 12 en 14.2) over een ‘wijzigingsperiode’, maar die is er dus helemaal niet bij Flex Basis.

Wijzigingsperiode: De periode na ingang van een Wijziging die standaard één maand duurt waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.

Reageer