beantwoord

Wisselen van klasse

  • 17 March 2024
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Komend weekend wil ik een reis maken naar Arnhem. In de app zie ik dat het op de heenreis niet echt druk zal zijn en wil ik graag 2e klas reizen. Echter zal het tijdens de terugreis naar verwachting veel drukker zijn. Dan wil ik graag 1e klas reizen. Hoe kan ik dit realiseren met mijn Flex Daluren abonnement?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 March 2024, 16:49

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

U kunt in Mijn NS of in de app tijdelijk van klasse wisselen. Dat kan in de app bij Meer > Mijn NS, al zal het vermoedelijk direct zichtbaar zijn op de tab Plannen. U geeft aan voor hoe lang de klassewissel geldt en checkt simpelweg in en uit zoals u gewend bent. Achteraf zal de ritprijs eerste klas worden gefactureerd, die 70 procent hoger is dan de ritprijs tweede klas.

Wisselen doet u voorafgaand aan de reis dat u eerste klas wilt reizen, al kunt u nog tot 15 minuten na inchecken wisselen van klasse. U kunt dus ook eerst even kijken of de trein inderdaad zo druk is dat u eerste klas wilt reizen. Dat kan wat geld schelen.

Badge +3

De opties die je krijgt bij van 2e naar 1e klas wisselen hoef je overigens niet op te letten (kies gewoon voor onbepaalde tijd), want ook als je kiest voor ‘vandaag’ kan je het op elk moment weer wisselen.

Reputatie 3

In het weekend is het meestal mogelijk om een zitplaats te vinden. Na afloop van een evenement kan het zeer druk zijn, ook vlak na sluitingstijd van de winkels is het eventjes iets drukker.

 

Aan het westkant van station Arnhem (in de buurt van de brug) is meestal rustiger dan aan het oostkant (tunnel).

 

Bij een grote afstand kan het goedkoper zijn om uw Flex abonnement aan te passen dan eenmalig 1ste klas updaten te geven. Bij NS flex weekend vrij betaalt u voor 1 maand 1ste klas €9 extra (€43,95 totaal).

Reputatie 7
Badge +3

In het weekend is het meestal mogelijk om een zitplaats te vinden. Na afloop van een evenement kan het zeer druk zijn, ook vlak na sluitingstijd van de winkels is het eventjes iets drukker.

 

Aan het westkant van station Arnhem (in de buurt van de brug) is meestal rustiger dan aan het oostkant (tunnel).

 

Bij een grote afstand kan het goedkoper zijn om uw Flex abonnement aan te passen dan eenmalig 1ste klas updaten te geven. Bij NS flex weekend vrij betaalt u voor 1 maand 1ste klas €9 extra (€43,95 totaal).

TS heeft flex dal voordeel, maar als het een lange retour reis betreft of TS nog een weekendtrip gaat maken, is een maand weekendvrij een optie.

Reageer