beantwoord

coulance

  • 6 January 2024
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Goede dag dames en heren 

Ik heb laats een boete gekregen voor het zitten in de eerste klas en inchecken bij het verkeerde bedrijf 

ik heb de conducteur netjes uitgelegd dat ik uit Almere kom en dat we daar 1 bedrijf hebben NS en dat ik niet zo ervaren ben met het openbaar vervoer en dat ik daarom bij de verkeerde poortje heb ingecheckt dat was in zwolle en de reden dat ik in de eerste klas zat was omdat daar de enigste plek is waar je kon opladen en ik wou het nog netjes melden maar kon helaas de conducteur nergens vinden ik heb diabetes dus heb daarvoor me telefoon altijd  nodig om me glucose te meten nu heb ik thuis de boete ontvangen en gebeld naar ns gebeld met de service afdeling zij de medewerker als het aan mij lag het ik die coulance gegeven want ik kan begrepen waarom je die fout en beslissing moest maken maar de conducteur heeft erbij geschreven coulance niet mogelijk zonder reden dus mij vraag is nu wat kan ik het beste doen 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 January 2024, 19:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

De boete betalen. Ik vrees dat er niks anders op zit. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Lilbro.13k,

Blijkbaar vond de conducteur de situatie zodanig dat hij vond dat je de boete sowieso moet betalen. Er bestaat niet zoiets als “recht op coulance". De boete is terecht uitgeschreven. En als de conducteur zo'n aantekening heeft gemaakt, zit er zoals Vareo al aangaf weinig anders op dan te betalen.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe hoog de boete is. Voor reizen zonder geldige incheck is dit normaal € 50, en voor reizen in de 1e klas met een 2e klas kaartje is dit € 20. Als je dus een boete van € 20 hebt gekregen, is de conducteur zelf al coulant geweest.

Mocht je echt bezwaar willen maken tegen de boete, dan is dit wel mogelijk. Betaal dan wel, om verhogingen te voorkomen. Je kunt vervolgens een klacht indienen bij de klanteNService.

Reputatie 7
Badge +3

Als je je telefoon altijd nodig hebt om je glucose te meten, dien je zelf te zorgen voor een voldoende opgeladen telefoon, desnoods met een powerbank. Een lege telefoon is dan geen geldige reden om in met een 2e klas vervoerbewijs in de 1e klas te zitten om de telefoon op te kunnen laden. 

...ik wou het nog netjes melden maar kon helaas de conducteur nergens vinden ik heb diabetes dus heb daarvoor me telefoon altijd  nodig om me glucose te meten …..

….dus mij vraag is nu wat kan ik het beste doen 

Gewoon even langs je huisarts en vragen of er een alternatief is voor je telefoon. Er zullen vast andere manieren zijn. 

Reageer