D's en t's ...


Reputatie 7
Badge +3

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zo beter?

🤣

Reputatie 7
Badge +3

Taaltechnisch wel, maar die zin impliceert dan weer dat er wel treinverkeer is 😉

De storing is er al sinds een uur of half negen, tijd genoeg om zo'n fout te ontdekken en te verbeteren, lijkt me.
En als we echt moeilijk gaan doen: het is West-Nederland.

Ook fijn dat ProRail op tv weet te melden dat het treinverkeer vanavond ook niet meer opgestart gaat worden. Op de site van NS wordt daar (nog) geen melding van gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +3

Ook fijn dat ProRail op tv weet te melden dat het treinverkeer vanavond ook niet meer opgestart gaat worden. Op de site van NS wordt daar (nog) geen melding van gemaakt.

Hier wordt dat wel vermeld:

 

Maar op de pagina met de taalfout inderdaad niet. 

Reputatie 3

Het werd ongeveer een uur geleden ook al omgeroepen op stations inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is ook niet al het treinverkeer in West-Nederland ontregeld, vanaf Delft en Den Haag gaan er nog gewoon treinen naar het noorden. Toen ik rond 21:45 onder het viaduct De Vink doorfietste op weg naar huis kwamen er 2 IC 's voorbij. 

Badge +3

 

Oh, die had ik nog niet gezien maar prima. Andere problemen inderdaad 😴

Reputatie 7
Badge +3

Alsof degene die die berichten invoert bezig is met het oplossen van de storing ...

Reputatie 7
Badge +1

Overigens is ook niet al het treinverkeer in West-Nederland ontregeld, vanaf Delft en Den Haag gaan er nog gewoon treinen naar het noorden. Toen ik rond 21:45 onder het viaduct De Vink doorfietste op weg naar huis kwamen er 2 IC 's voorbij. 

De storing trof vooral treinen rondom Rotterdam en Dordrecht begreep ik.

Inmiddels zou de storing opgelost moeten zijn maar volgens NS rijdt er nog geen treinverkeer van/naar Rotterdam en Dordrecht. Al rijdt er wel een sprinter bij Dordrecht nu.

Het ziet er trouwens wel bijzonder uit, zo'n lege plek op de kaart van treinposities.nl:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja het was alles van en naar Dordrecht en van en naar Rotterdam, inclusief de HSL treinen. Maar er werd gezegd dat het treinverkeer in West-Nederland ontregeld was en West-Nederland is meer dan alleen rond Rotterdam en Dordrecht, was dus maar een deel. 

Er wordt nu wel aangegeven dat niet meer alle treinen kunnen gaan rijden, lijkt dat trein 2282 de eerste is die weer verder dan Delft mag. 

Reputatie 7
Badge +1

De uitgevallen treinen van/naar Rotterdam en Dordrecht zullen waarschijnlijk wel invloed hebben gehad op het overige treinverkeer. Vanuit Leiden is ook het een en ander uitgevallen zo te zien. Zowel richting Amsterdam als Rotterdam. Al is ontregeld wel een erg groot begrip voor uitgevallen treinen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanuit Leiden zijn inderdaad ook enkele treinen uitgevallen maar de meeste 2200 treinen bleven toch rijden, die keerden op Delft en gingen als 302200. terug naar Amsterdam. 

Gezien dat de storing pas na middernacht was opgelost en veel treinen alsnog niet konden rijden, zullen best nog wel veel mensen gestrand zijn of mogelijk alternatief vervoerd hebben genomen/geregeld. Misschien een 3 april in het klein. 

Zorgwekkender dan de d's en t's is dat het backup systeem niet functioneerde door een softwarefout. Dat doet ernstig vermoeden dat die backup nooit fatsoenlijk getest is.

Dit is de zoveelste keer bij ProRail dat bij een redundant uitgevoerd systeem de backup niet blijkt te werken als het er op aan komt. Dat zegt vrees ik iets over de kwaliteit van de IT-afdeling bij ProRail.

Reageer