Skip to main content

Als je opzoekt waar de storingen zijn, geeft de kaart al twee dagen een fout. De laag met steden wordt volgens mij niet goed over de laag met de basiskaart van Nederland geprojecteerd.

Leeuwarden ligt op de plaats van Nes op Ameland en Middelburg en Vlissingen lijken door de zee te zijn verzwolgen, net als Den Helder en Groningen. 

De verstoorde lijn naar Duitsland begint of eindigt echt niet ten zuiden van Nijmegen maar in Arnhem.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met die laag van steden. Ik heb zojuist ook onderstaande geknipt en bij mij lijkt het wel te kloppen. Den Haag ligt nu ook niet in de Noordzee gelukkig.

https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/

@Henkpeetersen 

Hoi Henk,

Het lijkt me geen browserkwestie. Staat het bij jou onder de link hierboven wel goed?

Thom.

Er mag opzich wel wat gedaan worden aan de performance van die pagina, maar voor de rest heb ik niet hetzelfde probleem.

Het enige wat ik zie is dat het heel traag update en dus steden op verkeerde plekken en of dubbel staan, maar dat is na een seconde weer normaal.

Dat is op m'n telefoon overigens... M'n laptop is te sterk 😎. (al hapert die ook enorm)

Bij mij blijft het staan, ook na het vernieuwen van de pagina. En ik heb echt geen trage computer, en ook de maximale glasvezelsnelheid ;-) Eens kijken of het ook misgaat met Windows, wat ik onder Parallels virtualiseer.

Er gaat veel mis, maar het lukt me niet om te herproduceren en ik gebruik Ubuntu en Firefox…

Dit heb ik dan wel als ik te snel uitzoom, maar na het herfijnen zit het weer goed :)

Hier ook even gekeken, in 2 verschillende browsers op een Windows laptop, en alles staat gewoon goed. Ik woon niet opeens in Rotterdam en Den Haag ligt nog steeds achter de duinen ipv ervoor. 

https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/

@Henkpeetersen 

Hoi Henk,

Het lijkt me geen browserkwestie. Staat het bij jou onder de link hierboven wel goed?

Thom.

Ja geeft de juiste kaart weer.

Bij mij ziet ook alles er normaal uit. ​@Thom In wat voor browser is dat?

Safari, laatste versie matse en geüpdate MacOS. Ik werk met Apple, al kan ik Windows 11 Pro geritualiseerd op mijn Mac draaien.

@rvdborgt  Ik heb Windows 11 onder Parallels met Firefox even aangezet, en daar is het wel goed.

Heb je een bepaald zoompercentage op je browser of device staan toevallig?

Een goede gedachte ​@Sascha NS maar dat is niet het geval. Ik had het even op volledig scherm staan, waarbij je dus met de Mac en Mission Control verschillende schermen op één monitor kun gebruiken maar dat maakte ook niet uit.

Met Firefox op de Mac is het wel goed.

Het lijkt dan toch een Safariprobleem. Mogelijk dat mijn extensies in de weg zitten.

Check. Mocht je concluderen dat het niet aan jouw kant fout lijkt te gaan, laat het dan vooral weten dan kan ik het oppakken met de devs.

Reageer