beantwoord

Declaratie

  • 3 August 2022
  • 5 reacties
  • 248 Bekeken

Hoi! Ik ben een student met een bijbaan en reis daarvoor ook regelmatig in het weekend en doordeweeks met een studenten ov. Het geld voor mijn bijbaan kan ik declareren.

Nu wilde ik de transacties declareren op ns.nl vanaf half februari 2022, maar de eerste transacties die ik kan vinden zijn vanaf 5 maart 2022. Ik gebruik mijn abonnement ongeveer 4 keer per week sinds 2018. In de app kan ik wel alles terug vinden, maar dan kan je het daar (geloof ik) niet declareren.

Ik heb zojuist 15 min gebeld met een klantenservice medewerker van de NS, maar die kon er niks over vertellen en wees me door naar DUO.

 

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen of tips?

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 August 2022, 15:52

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U zou het declaratieoverzicht in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl kunnen gebruiken. Daarin staan bij reizen op saldo ook alle reisgegevens.

Misschien een longshot, maar de transactieperiode heb je ook aangepast?

 

Beste,

 Op maandag 05/06/2023 hebben wij ons aangeboden op het station van Weert.

We hadden een fietstocht gepland rondom de Zuiderzee. Door de storingen in het station van van Amsterdam waren we in onzekerheid. Ik heb dan via de infopaal contact genomen met uw diensten, die konden ons geen zekerheid geven over het al of niet opgang komen van het treinverkeer en hoe lang het technisch probleem nog zou duren.

Wij hebben dan besloten om geen risico te nemen en hebben ons reis uitgesteld en een andere tocht gemaakt in België. We hebbe dus de heen - en de terugreis niet kunnen maken. We hebben alle slaapplaatsen afgemeld. 

Het betreft hier de treinkaarten:

moderator: gegevens verwijderd

Kunnen we deze treinkaarten terugbetaald krijgen of kunnen we deze laten omboeken op een andere datum of voor een andere trienreis.

Ik zou namelijk in augustus of september een andere tour willen fietsen met mijn vrouw.

Ik zou graag een antwoord krijgen over de terugbetaling of omboeking.

Het is jammer dat dit technisch probleem bij en bij ons roet in het eten strooide , maar we kunnen het misschien toch elegant oplossen. Het blijft toch een zalig vervoermiddel, de trein.

Vriendelijke groeten,

Peter Jacobs

moderator: gegevens verwijderd

 

 

Hoi Peter, en welkom bij onze Community.

Laat ik beginnen met het volgende: je hebt zojuist een boel persoonlijke gegevens en ordernummers op een openbaar forum geplaatst. Om deze gegevens te beschermen heb ik deze uit je bericht gehaald.

Verder is het natuurlijk ontzettend jammer dat je als gevolg van de storing een ander plan hebt moeten maken en je treinkaartjes derhalve niet meer gebruikt konden worden. Ik zelf sta hier helaas niet in een positie waar ik iets voor je kan doen, maar ik kan je wel adviseren om hiervoor rechtstreeks contact te zoeken met onze klantenservice. Zij kunnen met je meekijken naar de eventuele mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter Jan Jacobs op 5 juni was er weer treinverkeer rondom Amsterdam mogelijk. Staat er op de kaarten 5 juni 23 dan kun je geen gebruik maken van de 4-juni-regeling. 

E-tickets zijn niet te wijzigen, ook is er geen restitutie mogelijk. Heb je de kaarten niet gedownload/in de app gezet dan kan de klantenservice jou tegemoet komen. Zijn ze wel gedownload/in de app gezet dan heb je waarschijnlijk pech, er kan niet gecontroleerd worden of je de reis toch gemaakt hebt.

Voor een volgende keer download de kaarten niet, of reis met inchecken met bankpas.

Reageer