Ik was in de trein en ik was vergeten om een online ticket te kopen. Ik ging naar een meeloopdag van een studie in Enschede en ik was aan het rennen om die trein te halen. Toen begon ik een plek te zoeken om te zitten en toen vergat ik helemaal dat ik geen ticket had gekocht, omdat ik altijd mijn NS-kaart via mijn abonnement gebruik. Zodra ik zat, kwam er een NS-medewerker en toen herinnerde ik me dat ik geen ticket had gekocht, dus ik deed dat gewoon meteen. Maar zij dacht dat ik een "leugenaar en fraudeur" was, met haar eigen woorden. Ze werd heel boos op mij en schold mij uit in de trein. Toen heeft ze mijn ticket geannuleerd en een boete uitgeschreven.
Ik wilde mijn opties weten en wat er nu gaat gebeuren, want ik ben een VWO-leerling en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik was bang en ik was bijna aan het huilen, maar ze zei alleen dat er een boete was en niets meer. Toen wilde ze mijn adres en zo. Toen ze wegging, leerde ik dat ik het op dat moment wel kon betalen en dat het dan niet naar mijn huis gestuurd hoefde te worden, maar ze zei daar niks over. Nu had ik een grote ruzie met mijn familie door die brief die naar ons huis is gekomen. En moest ik mijn adres aan die vrouw geven? Hoe durft ze het niet uit te leggen aan mij en niet te vragen of ik daar wilde betalen? Ik heb de mail gekregen en al betaald, maar op jullie website staat: "Het bedrag van de boete wordt bij pinnen verlaagd van €50 naar €30 (bovenop de prijs voor je treinkaartje). Bij contant betalen blijft dit €50," maar ik heb toch €50 betaald?
Kortom: ik ben gewoon een leerling die vergeten was om een ticket te kopen en dit was ook mijn eerste keer. Was dat vijandige gedrag nodig? Is het de moeite waard om zo gemeen en kwetsend te zijn voor een heleboel mensen? Ik ben gewoon teleurgesteld. Ik doe altijd alles goed en één keer vergeet ik een stom ticket te kopen, en dan gebeurt dit? Misschien was het omdat ik niet Nederlands ben, of misschien vond ze mij gewoon niet leuk, of wat dan ook. Het was volkomen onnodig dat zij mij zo behandelde en ik heb niks gedaan om dit te verdienen. Ik ga ook stoppen met mijn NS-abonnement, ik wil niks meer te maken hebben met jullie. Ik wil niet vernederd, veracht of zoiets worden vanwege een stomme bekeuring.
ik dien hierover een klacht in en ik wil weten waarom ik €50 heb betaald in plaats van 30