Skip to main content
beantwoord

Stage

  • 18 June 2024
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Hallotjes!

 

Ik ben op dit moment bezig met m'n 2e jaar MBO Software Development, halverwege m'n 3e jaar ga ik beginnen met stages, nou ben ik aan het overwegen om misschien een opleiding machinist te doen na deze opleiding, omdat ik toch wel enorm gefascineerd ben van treinen en alles daaromheen na 2 jaar, 5 dagen in de week te reizen met de trein.

 

Ik ben in principe verplicht om mijn opleiding Software Development af te ronden en het leek mij dus wel leuk om mijn stage te doen bij NS/ProRail of iets in die richting. Ik heb al even rond gegluurd, maar ben niets tegen gekomen van stages voor Development.

 

Heeft iemand hier enig idee of daar een mogelijkheid tot is, ik hoor het graag :)

 

Alvast bedankt!

3 reacties

Over stageplaatsen bij NS weet ik helaas niets, maar kan wel zeggen dat een machinistenopleiding en opleiding Software Development twee compleet verschillende werelden zijn. Na de zeer dure opleiding hoopt NS dan ook dat je het beroep langere tijd uitoefent en niet kort daarna weer overstapt naar Software Development omdat daar je belangstelling ligt of de arbeidsomstandigheden voor jou gunstiger lijken te zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Hi Gorott

Alle stages bij NS kun je hier vinden. Wat je beschrijft staat er op dit moment helaas niet tussen. Je kunt dit wel altijd nog even navragen via het e-mailadres stagedesk@ns.nl.

Reputatie 7

Over stageplaatsen bij NS weet ik helaas niets, maar kan wel zeggen dat een machinistenopleiding en opleiding Software Development twee compleet verschillende werelden zijn. Na de zeer dure opleiding hoopt NS dan ook dat je het beroep langere tijd uitoefent en niet kort daarna weer overstapt naar Software Development omdat daar je belangstelling ligt of de arbeidsomstandigheden voor jou gunstiger lijken te zijn.

Software development is voor mij meer een sidejob dan iets waar ik echt m'n hele leven aan zou willen werken :), naast software development kan ik altijd een andere baan plakken. Aangezien Software Development altijd en overal kan als je voor jezelf werkt, tenzij je aan het werk bent natuurlijk :)

Reageer