Ik heb een couponcode gekregen om gebruik te maken van het tijdelijk Reisrecht (bij verlies van Ov chipkaart met abonnement). Het lukt me al de hele dag niet om deze in te wisselen. Ik krijg constant de melding dat het wegens technische problemen niet lukt en of ik het later nogmaals wil proberen. Ik had gebeld met de klantenservice en die zeiden dat het probleem na 21.00 wel verholpen zou zijn. Niet dus. Ik moet morgenochtend met de trein en ben niet van plan om de volle mep te betalen als ik een abonnement heb. Heeft iemand dezelfde problemen? Wat zijn mijn opties?
Als het niet lukt kun je de reis declareren bij vergeten abonnement.
Er is helaas inderdaad een storing bekend bij het inwisselen bij enkele codes. Excuses voor het ongemak, het advies van MoDe is het beste advies op dit moment. We hopen dit zo snel mogelijk opgelost te hebben.
Ik probeerde gisteren een tijdelijke code te regelen wegens een onderweg verloren OV-chipkaart. Dat was niet mogelijk wegens een storing volgens de klantenservice. De mevrouw aan de lijn begreep niet dat ik dat onacceptabel vind, want "storingen komen overal weleens voor". Tot zover de "service" van de NS.
Ik probeerde gisteren een tijdelijke code te regelen wegens een onderweg verloren OV-chipkaart. Dat was niet mogelijk wegens een storing volgens de klantenservice. De mevrouw aan de lijn begreep niet dat ik dat onacceptabel vind, want "storingen komen overal weleens voor". Tot zover de "service" van de NS.
De kaart was als vermist opgegeven?
De kaart was als vermist opgegeven?
Ja, via OV chipkaart meteen geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd. Als je dan de NS klantenservice belt en kiest voor optie 2 vraag over verloren kaart (wat logisch lijkt), word je doorverbonden met de klantenservice van OV chipkaart . Maar goed, tweede poging kreeg ik iemand van de NS aan de lijn die dus niks kon doen want storing (die blijkbaar al dagen duurt). Geen enkel begrip of alternatieve oplossing zoals uitleg over achteraf declareren (ik heb 40% korting in de daluren).
Ja, via OV chipkaart meteen geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd. Als je dan de NS klantenservice belt en kiest voor optie 2 vraag over verloren kaart (wat logisch lijkt), word je doorverbonden met de klantenservice van OV chipkaart . Maar goed, tweede poging kreeg ik iemand van de NS aan de lijn die dus niks kon doen want storing (die blijkbaar al dagen duurt). Geen enkel begrip of alternatieve oplossing zoals uitleg over achteraf declareren (ik heb 40% korting in de daluren).
Volgens mij krijg je bij optie 3 contact met OV-chipkaart (zelfde als 0900 0980).
Ik zou de volle mep betalen (reizen op bankpas) en het vervolgens regelen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html (3x per jaar, studenten 1x per jaar).
Ben je je OV-chipkaart met NS-abonnement vergeten of verloren, of is deze gestolen? Wij bieden je aan om de gemaakte kosten voor je vervangende treinkaartje terug te vragen.
Je kunt wel gaan muggenziften over menu opties, maar waar het natuurlijk om gaat is dat de service van NS ondermaats is en de medewerkers aan de telefoon slecht zijn geïnstrueerd.
Hoi
Je hebt het inderdaad niet getroffen met de medewerkers die je te woord hebben gestaan.
Is de gegeven suggestie van
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.