Mijn dochter is vanmorgen naar haar stage gereisd met het OV. Ze vertelde dat 5 mei als nationale feestdag wordt gezien en dat haar studenten OV week abonnement nu niet geldig is (alleen korting) zoals op een normale werkdag. Het is een feestelijke dag maar geen nationale feestdag - anders waren we toch wel vrij geweest?
Studenten OV - 5 mei nationale feestdag?
Beste antwoord door Tochjo
Dat het weekabonnement op 5 mei geen recht geeft op vrij reizen, maar op reizen met korting, is een afspraak tussen de vervoerders en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Simpel gezegd: de overheid zou de vervoerders meer geld moeten betalen om het weekabonnement ook op 5 mei recht op vrij reizen te geven en de keuze is gemaakt dat niet te doen.
(Dit staat verder los van de dagen die NS als feestdagen hanteert. In het verleden was Goede Vrijdag ook een dag waarop met een weekabonnement niet vrij gereisd kon worden, maar dat is een aantal jaar geleden aangepast.)
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.