Volgens mij komt dat door een filter, deze controleert op bepaalde woorden en (onbekende) links, zodra jij 1 van deze woorden of een onbekende link in je post stopt moet deze eerst even gecontroleerd worden door een moderator zodat er niets schadelijks op het forum te recht komt.
Denk bij de woorden aan scheldwoorden en gevoelige termen.
Moderatoren kunnen dit zo instellen als ze daar aanleiding toe zien. Uw bericht wordt dan niet automatisch geplaatst als u op ‘Verstuur’ drukt en ze worden eerst gelezen door de dienstdoende moderator van dat moment. Wat de aanleiding daar toe is, wordt hier niet gepubliceerd en mogelijk aan u medegedeeld via een PB. Forumleden en ook superusers kunnen daar niet bij. Alleen moderatoren kunnen u de aanleiding vertellen. Het kan ook een prik zijn om even op woorden en formulering te letten voor u ze publiceert. Ik heb verder geen idee waar het inhoudelijk over gaat en vind het ook niet juist daar over te speculeren.. Het is een zaak tussen u en de moderatie, en het is doorgaans het meest verstandige het daar ook te houden. Vaak is er een bericht dat een ander forumlid stoort en dan wordt daar naar gekeken voordat het verders escaleert. Meestal loopt het overigens niet zo’n vaart. Echt ingrijpen doen de moderatoren niet zo snel, er is vrij veel ruimte zolang het niet onwelgevoeglijk wordt,
Wat hierboven wordt gezegd klopt, in eerste instantie is er een filter.door het computerprogramma zelf, dat hoeft niet zoveel te betekenen, zeker niet als het eenmalig is.
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
Ok. Bedankt voor jullie reactie @Gorott @Thom
Heel vreemd. Mijn schrijfstijl is eigenlijk altijd nogal soft.
@moderator kunt u aub mijn account hier verwijderen?
Ik zou het eerst even afwachten, mogelijk loopt het niet zo’n vaart. De moderatoren kennen vrij veel rek. Bedenk dat de moderatoren weinig tot geen grip hebben op het programma zelf. Gainsight lijkt in India te zitten en de moderatoren moeten flink gas geven om daar wat te bereiken en wat een aantal ook doet, waarvoor grote hulde van mijn kant, Ze presteerden het om mijn een half jaar niet de mogelijkheid tot posten te geven, wellicht omdat ik zoveel berichten aanmaakte dat hun filter het als spam zag. En dat veranderde niet zo snel, pas nadat ze op het hart werd gedrukt dat ik hiet toch enig nut had, En het is nog niet volledig opgelost. De moderatoren zijn het probleem niet, imho is dat Gainsight. Wat een stel prutsers.
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
We zien dit vooral bij berichten in een andere taal dan Nederlands en als de teksten redelijk lang zijn. Ook berichten waarin veel cijfers worden genoemd. Ik heb jouw antwoord gemarkeerd als 'geen spam’. Jouw antwoord staat nu onder de post. De post zelf was in eerste instantie ook als spam gemarkeerd. Pas na goedkeuring wordt het bericht zichtbaar op het forum.
Al weer heel wat jaren geleden werd dit forum regelmatig geteisterd door spammers. Veelal 's avonds, 's nachts en in het weekend werden grote aantallen spamberichten op het forum geslingerd, die vaak meerdere links naar dubieuze websites bevatten. Het was niet ongewoon dat er op bepaalde tijden tientallen of zelf 100 of 200 spamberichten in korte tijd werden geplaatst, wat het forum behoorlijk onwerkbaar maakte. Na het installeren van een spamfilter is dit gelukkig verleden tijd, maar soms is het spamfilter iets te actief of reageert op een bepaald woord of linkje in een bericht en moet een bericht eerst bekeken worden door een moderator.
Is je bericht intussen wel geplaatst of “hangt” die nog?
Wil je jouw account nog steeds verwijderen @OV reiziger ?
Is je bericht intussen wel geplaatst of “hangt” die nog?
Bericht is geplaatst zag ik. Lap Engelse tekst. Opmaak wat verminkt.
Wil je jouw account nog steeds verwijderen @OV reiziger ?
Graag.
Iedereen bedankt voor de leerzame ervaring hier.
Succes met de Community.
Vriendelijke groet,
OV Reiziger