Skip to main content

assessment V&S

  • 24 May 2024
  • 12 reacties
  • 253 Bekeken

Wie heeft recent nog een capaciteitentest voor V&S medewerker gedaan en kan mij vertellen van welk niveau deze is. De test die ik gekocht heb om te oefenen heeft verschillende moeilijkheidsniveaus binnen het kader MBO.

Volgende week heb ik de test en wil graag zo concreet mogelijk oefenen. 

Alvast bedankt.

12 reacties

Weet niet of @Slidestops hier nog actief is, maar misschien heeft hij iemand in zijn werkomgeving welke net is aangenomen en de tests onlangs heeft gemaakt.

Anderzijds, die commerciële test zijn misschien best leuk, het is eigenlijk niet meer dan (sorry) "een Aap een kunstje aanleren".

Bij een sollicitatie gaat het er vooral om wat je eigen persoonlijkheid en capaciteiten zijn.

Maar wat oefenen kan op zich natuurlijk geen kwaad, suc6 volgende week @Ligtvoet 

Actief niet echt, maar de tags krijg ik nog wel binnen :)

Capaciteitentest wordt afgenomen op MBO-3 niveau.
Bij die capaciteitentest moet je denken aan cijferreeksen, analogieën & ruimtelijk inzicht.
Verder een persoonlijkheidsvragenlijst, gesprek met psycholoog en een rollenspel.
123test.nl heeft wat voorbeeldtestjes staan

Weet niet of @Slidestops hier nog actief is, maar misschien heeft hij iemand in zijn werkomgeving welke net is aangenomen en de tests onlangs heeft gemaakt.

Anderzijds, die commerciële test zijn misschien best leuk, het is eigenlijk niet meer dan (sorry) "een Aap een kunstje aanleren".

Bij een sollicitatie gaat het er vooral om wat je eigen persoonlijkheid en capaciteiten zijn.

Maar wat oefenen kan op zich natuurlijk geen kwaad, suc6 volgende week @Ligtvoet 

Bedankt voor je reactie.  Begrijp wat je bedoeld, maarja de test moet wel met succes worden afgerond. Persoonlijkheid is naar mijn mening inderdaad belangrijker voor functioneren in de functie.

Actief niet echt, maar de tags krijg ik nog wel binnen :)

Capaciteitentest wordt afgenomen op MBO-3 niveau.
Bij die capaciteitentest moet je denken aan cijferreeksen, analogieën & ruimtelijk inzicht.
Verder een persoonlijkheidsvragenlijst, gesprek met psycholoog en een rollenspel.
123test.nl heeft wat voorbeeldtestjes staan

Bedankt, de test van 123.test ben ik inderdaad mee aan de slag gegaan. 

Bedankt, de test van 123.test ben ik inderdaad mee aan de slag gegaan. 

Prima oefenen dan, laat je tzt nog even weten hoe het verder gegaan is ?

Zal ik zeker doen. Volgende week vrijdag weet ik meer.

Hallo,

Zoals beloofd de uitslag. 

Assessment heb ik positief afgerond. 

Nu wachten tot de opleiding start.Heb er zin in.

Van harte gefeliciteerd @Ligtvoet!!

Hallo,

Zoals beloofd de uitslag. 

Assessment heb ik positief afgerond. 

Nu wachten tot de opleiding start.Heb er zin in.

Dat is prachtig nieuws, nog wat aan de testen gehad ?

Zeker wel. Vooral het leren toepassen van de    " trucjes". Werd wel iets zenuwachtig door de tijdsdruk tijdens de toets.

Ik heb me vooral voorbereid mbt het psycholisch onderzoek/gesprek.Eerlijk zijn en goed kunnen verwoorden. Verder nogal wat voorbeelden uit de praktijk goed toegepast. Komt er op neer dat je jezelf goed kent, weet wat en waarom je de functie wilt en uitgerust aanwezig bent. Bedankt voor de support allemaal. 

Bedankt voor de terugkoppeling @Ligtvoet 

Fijn te horen dat het zo goed ging. De medische keuring ook al achter de rug ? Fijne start van je nieuwe carrière.

Dank je. MO is nog een jaar geldig. Maar is voor geen probleem zou ik deze nog moeten doen. Fit als een hoentje zeg maar.

Reageer