Buitengewoon Opsporings Ambtenaren, de BOA informatief | NS Community

Buitengewoon Opsporings Ambtenaren, de BOA informatief



Toon eerste bericht

161 reacties

Oh die had ik zo vanaf m’n telefoon ff gemist. Handen jeuken nu al hahah 😎
Dingen zoals Wi-Fi, gps ed. Staan als het erop zit sowieso uit. Hij maakt geen draadloze verbindingen. Ook het docking station is bekabeld. Alles is te kraken. Maar een 256 bit encryptie zie ik niet zo snel gebeuren..

Om 256 nog encryptie te kraken zal een computer 115,792,089,237,316,195,423,570,985,008,687,907,853,269,984,665,640,564,039,457,584,007,913,129,639,936 verschillende mogelijkheden moeten bekijken. Succes;)



Pre event recording???. 90 seconden? Even de software updaten....


(En voor de moderators die mijn reacties als spam zien. Nee, dit is geen spam.)
Om 256 nog encryptie te kraken zal een computer 115,792,089,237,316,195,423,570,985,008,687,907,853,269,984,665,640,564,039,457,584,007,913,129,639,936 verschillende mogelijkheden moeten bekijken. Succes;)
Dat zeiden ze van de MIFARE Classic ook (OV-chipkaart) 😉

Dat WiFi uit staat is natuurlijk ook maar een softwarematig dingetje. Een software update en het staat aan. Van wie die software update afkomstig is, is een volgende..........



Pre event recording???. 90 seconden? Even de software updaten....


(En voor de moderators die mijn reacties als spam zien. Nee, dit is geen spam.)

Staat bij ons op 30 seconden. Als de camera in standby staat neemt ie ook op, maar overschrijft hij elke 30 seconden de gegevens en slaat dus niet op
Reputatie 7
"WiFi: Yes will be activated with software update."

Dat soort grappen is dus de nachtmerrie van privacybeheerders.

Mijn werkgever heeft ook een corporate Apple iPad ter beschikking gesteld, maar dat project is inmiddels half de nek om gedraaid.

Waarom ? Omdat dat soort grote maatschappijen zelf wel 'denken' welke update er mogelijk moest zijn, zonder hun klanten in te lichten.

Elke keer weer bleek, dat Apple wederom onze gevoelige informatie in Cyberspace had gedumpt...

Tegenwoordig hebben we geen kwaadwillige hackers meer nodig. Apple, Facebook en Microsoft volstaan.



Pre event recording???. 90 seconden? Even de software updaten....


(En voor de moderators die mijn reacties als spam zien. Nee, dit is geen spam.)
Staat bij ons op 30 seconden. Als de camera in standby staat neemt ie ook op, maar overschrijft hij elke 30 seconden de gegevens en slaat dus niet op

Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.
Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.
Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.
Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..
Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.
Ik zou zeggen, succes 😉

Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.Ik zou zeggen, succes ;)

Nou, zou het niet doen Henk. Een persoon die enige jaren terug zwakheden van de ov chipkaart wilde demonstreren heeft een hoop ellende over zich heen gekregen. Dan is je privacy opeens verdwenen.

Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..

Hoe wordt de 30 seconden data weggeschreven? Blijft dat in RAM of op een SD? En is de locatie op de SD iedere keer hetzelfde? Leg even uit hoe dat technisch in elkaar zit.


Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..
Hoe wordt de 30 seconden data weggeschreven? Blijft dat in RAM of op een SD? En is de locatie op de SD iedere keer hetzelfde? Leg even uit hoe dat technisch in elkaar zit.

Er zit geen SD-kaartje in maar het is intern geheugen. Net zoals op je telefoon bijvoorbeeld. De data wordt verwijderd (het apparaatje gaat dan even rood knipperen), het geheugen is dan weer leeg (tenzij je eerder opnames hebt gemaakt, die verwijdert ie uiteraard niet)
Nah, persoonlijk vind ik de FX300 (MCL-C) een leuker target 🤓
Dus voor die 30 seconden wordt iedere keer exact hetzelfde "geheugengebied" gebruikt?
Dus voor die 30 seconden wordt iedere keer exact hetzelfde "geheugengebied" gebruikt?
Geen idee, vind ik eerlijk gezegd ook niet interessant. Het ding doet wat het moet doen.. Ik zou zeggen neem contact op met dat bedrijf als je het zo belangrijk vindt 😉
Ik hoef er niet mee rond te lopen. Lijkt me best leuk als het technisch mogelijk is om data van voorheen terug te halen. Maarja, officieel werkt de camera pas als jullie deze inschakelen.

Wat ik belangrijk vind.. Nou, zit hier niet voor mijzelf... 🙂
"WiFi: Yes will be activated with software update."

Dat soort grappen is dus de nachtmerrie van privacybeheerders.

Mijn werkgever heeft ook een corporate Apple iPad ter beschikking gesteld, maar dat project is inmiddels half de nek om gedraaid.

Waarom ? Omdat dat soort grote maatschappijen zelf wel 'denken' welke update er mogelijk moest zijn, zonder hun klanten in te lichten.

Elke keer weer bleek, dat Apple wederom onze gevoelige informatie in Cyberspace had gedumpt...

Tegenwoordig hebben we geen kwaadwillige hackers meer nodig. Apple, Facebook en Microsoft volstaan.

Nou voordat mijn NS telefoon wordt geupdate is alles al gecontroleerd door de NS want eerder wordt de update niet vrijgegeven voor de telefoons. Zal met deze camera's ook wel zo gaan.
AirWatch hoort net zo goed bij een grote jongen, VMware in dit geval 😅 Alleen S&S al kan ongelofelijk veel zien.
Mmmmm. Het is toch wat met die BOA's. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2836751/politie-moet-de-baas-worden-over-alle-boa-s 🤔
Lees in de discussienota het volgende:

Naast de Nationale Politie ontstaan – zoals de VNG stelt - professionele handhavers die naar verwachting in 2020 allen overgestapt zullen zijn naar één nieuw modeluniform4 .

Alle NS V&S en trainmanagers straks in blauwe handhavers-kleding? 😍
Bahbah niet dat lelijke blauwe uniform hoor, dan stappen ze maar over naar het onze 🙂
Bahbah niet dat lelijke blauwe uniform hoor, dan stappen ze maar over naar het onze :)

DAT blauw staat je prima hoor. 😊 Niks mis mee.

Lees in de discussienota het volgende:

Naast de Nationale Politie ontstaan – zoals de VNG stelt - professionele handhavers die naar verwachting in 2020 allen overgestapt zullen zijn naar één nieuw modeluniform4 .

Alle NS V&S en trainmanagers straks in blauwe handhavers-kleding? 😍

Ja allemaal hetzelfde. Ook de tunnel- en boswachter. .....

.
...
.

...en wat de gevolgen zijn wat betreft de taken en bevoegdheden..🤔 Nu is zo dat de NS zelfs informatie omtrent de huidige situatie geheim houdt. We mogen dat niet weten heb ik vernomen uit 'betrouwbare' bron.

Mag hopen dat er een strikte scheiding blijft tussen de politie en de BOA's wat betreft taken en bevoegdheden. Blijf de ontwikkelingen wel volgen en archiveren. Misschien moet ik me een keer inschrijven voor een cursus BOA. Bijvoorbeeld via https://www.loi.nl/n-579-buitengewoon-opsporingsambtenaar-boa en examen doen. https://www.exth.nl/examens/basis-boa/

(Oja,.... hoe zat dat ook alweer... jan en alleman staan toch 1-0 achter als het boa's betreft. 😨.. damn waar is mijn alt??? Kan online bepaalde data niet meer vinden. 😰 ...)
Je kunt gerust de opleiding en examen doen. Dan ben je nog steeds geen BOA helaas..

Je zult individueel of categoriaal moeten worden aangewezen door minister V&J en daarna beëdigd worden 😉

Reageer