beantwoord

capaciteiten test v&s

  • 18 November 2023
  • 7 reacties
  • 413 Bekeken

Ik werk al geruime tijd bij NS als HC, ik ben nu aangenomen voor V&S.

Binnenkort krijg ik mijn capaciteiten test etc.

Uiteraard heb ik al op de site van Human Company gekeken en de oefen testen gedaan.

Wat kan ik precies verwachten van die testen?

Komen ze overeen met de testen op hun site of nog andere soorten?

Ik heb gezocht op bv nummeriek redeneren maar krijg dan vage testen over percentages en stellingen.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 November 2023, 13:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Hey Jane1981! Welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat je dit ook nog in een ander topic gepost hebt, dat is wat onnodig voor een volgende keer.  

Ik heb hier zelf geen inzage in, maar hopelijk kan @Slidestops je wel wat verder helpen! 

Ik heb laatst mijn assessment ook gehad. Het stelt niet zoveel voor.

 

Je hebt drie onderdelen, de capaciteiten test, het gesprek met een psycholoogen een rollenspel.

 

De capaciteiten test is van hetzelfde niveau als op de site van human company, hoef je niet slim voor te zijn. Ik kreeg daar 3 onderdelen die bij de oefentoetsen stonden. Heb je ongeveer een half uurtje voor.

 

Gesprek met de psycholoog duurt iets langer, gewoon jezelf zijn. Het gaat vooral om de vragenlijst die je moest invullen.

 

Rollenspel is iets lastiger, je krijgt een scenario en 10 minuten om je daar op voor te bereiden.

Je stapt dan een kamer binnen en begint gelijk. Je moet daar een goede balans vinden tussen het stukje “Veiligheid” en “Service”
Niet uit je slof schieten maar wel duidelijk maken dat jij bepaald wat er gebeurd.

Ik heb de assessment dag het erg naar mijn zin gehad. Lekker bakkie koffie, praten met andere deelnemers. Over het algemeen super gezellig. En je krijg gelijk de uitslag

 

Vandaag assessment gehad met positief resultaat. 

Eind januari ga ik over van HC naar V&S.

Wat gaaf. Gefeliciteerd Jane1981!

Wat gaaf. Gefeliciteerd Jane1981!

Dankjewel, ik heb er zin in.

Wat gaaf. Gefeliciteerd Jane1981!

Dankjewel, ik heb er zin in.

In het verleden lag het verwachte opleidings- en kennisniveau wat betreft een HC iets hoger dan een medewerker van V&S (niveau 4 HC vs niveau 3 V&S) Fijn dat je aan beide voorwaarden voldoet. ;)

Hele late reactie, had vakantie.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen, gefeliciteerd!

Reageer