capaciteitentest machinist

  • 2 November 2022
  • 35 reacties
  • 7410 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Nou goed, dan zullen mijn referenties al wel benaderd zijn en zijn goedgekeurd want ik heb inmiddels getekend, en tuurlijk snap ik dat je liever geen lijpo’s in dienst neemt maar volgens mij worden die er al keihard uitgefilterd bij de psychologische test; die mensen die daar die testen afnamen kwamen op mij over als onmogelijk om tegen te liegen of om jezelf anders voor te doen; die prikken daar zo doorheen.

 

Ik wil toch nog even een kleine aanvulling geven,

Het achtergrond onderzoek betreft enkel een VOG aanvraag. volgens de AVG is het sinds 2018 verboden om eventuele sollicitanten, kandidaten en zelfs werknemers te “screenen” door middel van het afstruinen van socialmedia om zo eventuele belastende informatie te vinden en tevens ook als rede te gebruiken om iemand af te wijzen. Het zal vast wel gebeuren bij enkele bedrijven hier en daar maar een wettelijke grondslag is er dus niet; MITS het een zeer dringende reden betreft, maar dan moet je echt denken aan overheids functies of dergelijke.

Hallo ik heb afgelopen maandag de pys test gedaan in Amersfoort. Heel pittig

Concentratie en stress test was GOED

figuren en de verbinding inzien was GOED

Cijfer reeksen was denk ik voor 30% 

gesprek zelf met de psycholoog ging minder omdat ik het gevoel kreeg dat zij woorden in mijn mond legde. En vind dat je iemand niet met 30minuten leert kennen. het is een moment opname. Ik was om 05uu in de ochtend vertrokken en om 09uu direct aan de testen gegaan de heledag en direct moest ik in een kamertje mee met de pyscoloog voor gesprek. Was een jonge meid tussen 20/27 direct voelde ik geen klik. Ik blijf netjes en beleefd. Maar voelde geen klik en geen empathie van haar kant. Het was een kill gesprek. Waardoor ik ook niet op mijn gemak voelde. Mijn CV was alvorens opgestuurd naar haar ik heb sinds mijn 16de altijd gewerkt ik ben nu 36. Ik heb voor verschillende bedrijven gewerkt. Team EN zeker alleen gewerkt. Zij vond dat ik een team persoon ben. Haar woorden : jij ben iemand die graag onder de mensen is jij houd van gezelligheid en geluid om je heen jij kan niet alleen werken. Mijn antwoord was NEE je hebt mij helemaal fout ingeschat.. ik werk overal kantoor productie beauty salon ondernemer heb ik alleen gedaan en alleen werken kan ik ook best ik kan mij ook goed bevinden om alleen te zijn. Maar ik pas ook als team verband. Ik kan echt alle kanten op. k ben benieuwd ik krijg deze week te horen hoe en wat. Als ze mij “afkeurt” om het gesprek ga ik zeker tegen in. 
 

Reputatie 7
Badge

De indruk die ze van je had, is voor het grootste deel gebaseerd op die enorme vragenlijst die je hebt moeten invullen, dus daar moet dan vooral uit gekomen zijn dat je van gezelschap houdt.

Daar hebben we er echter meer van, dus ik kan me niet voorstellen dat je puur daarop afgekeurd zou gaan worden. Dat zal op meerdere punten gebaseerd worden. Wacht het even af, je hoort de uitslag waarschijnlijk snel genoeg.

 

 

Dat is zo, nog even afwachten 😅 bedankt !

Dat is zo, nog even afwachten 😅 bedankt !

Het verbaasd mij enigszins dat je moet wachten op de uitslag.

In mijn geval kreeg ik aan het einde van het gesprek direct te horen of ik er doorheen was, en alleen het afgewerkte rapport deed enkele dagen op zich wachten.

Het enige onderdeel van de sollicitatie waarop ik op het resultaat moest wachten was de medische keuring, dit omdat er altijd een arts naar de ECG beelden moet kijken en dit kan een dag duren. Bij alle andere onderdelen wist ik direct dat ik het had gehaald.

Mijn sollicitatie was in maart/april van dit jaar en mijn eerste werkdag is over enkele weken, wellicht is de procedure iets veranderd in de tussentijd?

 

Mijn ervaring met de testjes zelf was minder goed want ik had 2 dagen tijd tussen het sollicitatie gesprek en de testjes, weinig tijd om mezelf voor te bereiden dus.. maar het gesprek was in mijn geval echt super, gewoon een gezellig leuk gesprek en het beeld wat ze over mij had gevormd was angstaanjagend accuraat haha! Gelukkig waren de testjes ook ruim binnen de norm ondanks dat het moest op 2 uur slaap. 

Goedemiddag Allen

Ik ben uitgenodigd voor een assessment in Amsterdam op 14 december as bij testned.nl voor de functie van HC.

Ik heb een oefen module aangeschaft bij LTP waar ik druk op aan het oefenen ben om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken, heeft iemand ervaring? dan zijn tips uiteraard hartelijk welkom!

Waar moet ik mij  bv op focussen?

 

 

 

 

Goedemiddag Allen

Ik ben uitgenodigd voor een assessment in Amsterdam op 14 december as bij testned.nl voor de functie van HC.

Ik heb een oefen module aangeschaft bij LTP waar ik druk op aan het oefenen ben om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken, heeft iemand ervaring? dan zijn tips uiteraard hartelijk welkom!

Waar moet ik mij  bv op focussen?

 

 

 

 

Ikzelf mag binnenkort eveneens naar Amsterdam voor mijn assessment. Is er iemand die mij kan vertellen welke soort vragen ik kan verwachten bij de capaciteitentest. Zijn het alleen cijferreeksen en analogieen?

Ik heb een pakket aangeschaft via hellotest maar hier zitten ook Syllogismen, Stroomdiagrammen, Matrixen en Figuurreeksen bij.

Van de concentratie- en stresstest weet ik wat me te wachten staat. Die andere niet zo goed. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen? Bedankt!!

Hetzelfde vroeg ik mij ook af. Ik moet over 8 dagen naar Zwolle voor de keuring voor functie hc. Tijdens het interview werd mij geadviseerd om mij voor te bereiden met 123test. Daar ben ik nu mee bezig, maar er zijn tientallen onderdelen, dus ik zou ook graag willen weten welke daarvan ik moet oefenen... Tijdens het interview zeiden ze iig cijferreeksen, figuurreeksen en rekenen. Analogieen verwacht ik ook. Maar syllogismen, matrixen, numerieke vaardigheden....? Vooral het laatste vind ik lastig, met die tabellen. Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen. Alvast veel succes iedereen!

Reputatie 2

Op de site van HumanCompany staat een linkje waar je je kunt voorbereiden. Ik had daar voor capaciteitentest voor machinist voldoende aan. Succes

Reageer