Cijfers OVpay Rotterdam

  • 22 August 2023
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 12281 reacties

https://aboutict.nl/news/2023-08-22/rotterdam-16-miljoen-check-ins-met-ovpay-emerce
Interessant om te lezen dat bij de RET in juli 6% van de inchecks gedaan is met bankpas of creditcard. 

Benieuwd of we ook cijfers gaan krijgen over het met de trein reizen met OVpay. Ik krijg van familie en vrienden die bijna nooit met het OV reizen dat ze het een uitkomst vinden en de drempel heeft verlaagd om met het OV te reizen.


8 reacties

Dat zal bij NS minder zijn, NS blijft etickets pushen en dat concurreert met elkaar..

Reputatie 7
Badge +4

Dank Mark, enorme cijfers vind ik persoonlijk.

Reputatie 7

Dat zal bij NS minder zijn, NS blijft etickets pushen en dat concurreert met elkaar..

 

Zolang je met OVpay niet tegen gereduceerd tarief kunt reizen zal er vraag blijven bestaan naar etickets.

Bijkomend voordeel van de etickets is dat je met etickets niet kunt  in-, om-  en uitchecken. Een verademing

Wat wel.opvalt is dat het herstel na corona nogal uit elkaar loopt. Waar het reizigersverlies bij NS en GVB bijv. nog steeds heel substantieel is is zit de RET weer op ongeveer 95%.

 

Zolang je met OVpay niet tegen gereduceerd tarief kunt reizen zal er vraag blijven bestaan naar etickets.

Dat geldt ook bij de RET omdat de bankpassen bijv. geen leeftijdsinformatie bevatten. Het nadeel bij NS is natuurlijk wel dat kortingen altijd gekoppeld zijn aan een abonnement.

Overigens verkoopt NS geen etickets met korting anders dan wat meereistickets.

 

Bijkomend voordeel van de etickets is dat je met etickets niet kunt  in-, om-  en uitchecken. Een verademing

Als je bij de RET overstapt moet je ook uit- en weer inchecken dus dat lijkt me geen valide argument.

Reputatie 7
Badge +3

Dat zal bij NS minder zijn, NS blijft etickets pushen en dat concurreert met elkaar..

 

Zolang je met OVpay niet tegen gereduceerd tarief kunt reizen zal er vraag blijven bestaan naar etickets.

 

Het aantal opties om bij NS met korting met e-tickets met korting te reizen is maar heel beperkt. De korting is meestal gekoppeld aan abonnement.

Ik zie OVpay vooral als een grote doorbraak om de toegangsdrempel te slechten van het als ingewikkeld ervaren OV. Voor incidentele reizigers zoals buitenlandse toeristen is het een uitkomst. Het interessante is dat allerlei systemen naast elkaar kunnen bestaan.
 

 

 

Het interessante is dat allerlei systemen naast elkaar kunnen bestaan.

Dat is interessant maar het naast elkaar in de lucht houden van allerlei systemen brengt ook hoge kosten met zich mee die uiteindelijk wel in de prijs van de tickets terecht komen. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor wat betreft e-tickets van NS voor enkele reizen en retours vol tarief bij NS ben ik het met @Tamzin. De mensen die die tickets kopen kunnen veel beter met OVpay reizen. Zijn we meteen af met de teleurstelling dat er niets wordt terugbetaald of gewijzigd kan worden.

Reageer