Code rood

  • 5 July 2023
  • 29 reacties
  • 665 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Het stormt hier in Noord Holland momenteel behoorlijk. Ik zie op twitter nog steeds allerlei berichten van mensen die op een station staan en willen weten wanneer het treinverkeer wordt hervat. Zie ook nog mensen met kleine kinderen in de auto stappen om ergens naar toe te gaan. (Moet toch minstens om een spoedafspraak in het ziekenhuis gaan denk ik dan)

 

Ben ik nu echt zo wereldvreemd aan het worden dat ik het niet meer snap


29 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als voorbeeld hoe het momenteel met de mensheid is gesteld deze tweet:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

In Noord Holland is een.NL alert afgegeven met advies om niet voor 13 uur de weg op te gaan. Treinverkeer ligt stil in Noord Nederland. Voor gestranden is er geen alternatief vervoer, wat ik eigenlijk wel snap.

Reputatie 7
Badge +1

Denk je dat er momenteel één buschauffeur te vinden is die vervangend vervoer gaat rijden in Noord Holland. Nee die zijn er niet. Er zijn hier windsnelheden van 145 km/u gemeten. De wind heeft ook veel meer vat op zo'n groot object. Maar vanavond op het nieuws vast wel weer beelden van omgewaaide caravans e.d. Ik hoop maar dat de verzekeringsmaatschappij dan niet uitkeert.

Reputatie 7
Badge +1

Het natuurlijk de schuld van NS en ProRail dat het zo hard waait. Sommige mensen snappen niet dat treinen niet dwars door omgevallen bomen kunnen rijden of dat de bovenleidingen er kapot door gaan.

Goed dat NS (en Arriva in het noorden nu ook) het treinverkeer op voorhand stillegt. Voor die laatste reizigers beter op een station gestrand dan ergens in een trein op een boom lijkt mij.

Veel mensen denken dat het allemaal wel meevalt. Vooral als het bij hen thuis meevalt lijkt men te denken dat het dan in het hele land meevalt.

Reputatie 7
Badge +1

Deze buschauffeur heeft geluk gehad: https://twitter.com/rereneetje/status/1676492536586616832

Reputatie 7
Badge +3

Code rood betekent niet de weg op gaan. Maar blijkbaar snappen mensen dat niet? Bij ons code geel, ik twijfel al of ik naar buiten zal gaan, laat staan als je code rood gebied zit.

Reputatie 7
Badge +3

Hier was het oranje, nu terug naar geel. Het ging echt heftig tekeer, geen haar op mijn hoofd die maar overwoog in die weersomstandigheden de deur uit te gaan, laat staan bij nog hardere storm zoals in Noord-Holland en code rood. Gelukkig hoefde ik ook nergens heen, dus dat scheelt. Maar anders had ik toch wel de plannen aangepast.

Ik weet nog bij de storm in januari 2018 dat ik in eerste instantie 's morgens nog overwoog naar werk te gaan, al had ik er de middag ervoor al rekening mee gehouden dat ik misschien thuis zou gaan werken, maar dat ik toen ik de tuindeur open deed om weg te gaan toch maar besloot thuis te blijven toen ik die deur maar met moeite open kreeg omdat de wind er pal op stond. 

Reputatie 7
Badge +1

En dan dit soort tweets: https://twitter.com/RonnieAmsterdam/status/1676481093866856449

Al die mensen die dan maar met de auto gaan omdat de treinen niet rijden: https://twitter.com/weermanreinier/status/1676510407194730496

Hier in Den Bosch niet meer dan een heel licht verkoelend briesje. Lekker om het huis van binnen even een beetje te laten doorwaaien voor het vrijdag warm wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Ah, Ronnie Zijkt weer. Diverse snelwegen zijn dicht vanwege omgevallen bomen of vrachtwagens, PostNL laat bezorgers in de code rood gebieden niet de weg op gaan en boodschappenbezorgers rijden ook niet. Maar oh wee als treinen niet rijden. 

Oh, ik zie ook dat er in Amsterdam geen bussen en trams rijden en ook de metro is stilgelegd, muv metro 52, moet die daar niet ook over klagen dat die niet tegen wind en regen kunnen?

Reputatie 7
Badge +1

Deze van de A9 bij Uitgeest is ook wel mooi. Overigens verbazend veel auto's op de weg.

Voor betere foto's zie

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/321459/zeer-veel-stormschade-in-regio-alkmaar-a9-een-grote-jungle

Reputatie 7
Badge +3

Hier was het oranje, nu terug naar geel. Het ging echt heftig tekeer, geen haar op mijn hoofd die maar overwoog in die weersomstandigheden de deur uit te gaan, laat staan bij nog hardere storm zoals in Noord-Holland en code rood. Gelukkig hoefde ik ook nergens heen, dus dat scheelt. Maar anders had ik toch wel de plannen aangepast.

Ik weet nog bij de storm in januari 2018 dat ik in eerste instantie 's morgens nog overwoog naar werk te gaan, al had ik er de middag ervoor al rekening mee gehouden dat ik misschien thuis zou gaan werken, maar dat ik toen ik de tuindeur open deed om weg te gaan toch maar besloot thuis te blijven toen ik die deur maar met moeite open kreeg omdat de wind er pal op stond. 

Ik ben tijdens storm in januari 2018 wel op weg gegaan om te gaan werken. Was mijn 1e werkdag. Treinverkeer was stop gezet, ik kwam met streekvervoer, metro en lopend met vertraging op werk aan. Collega’s die later moesten beginnen waren afgebeld. Ik niet, ik was al onderweg. Grotere uitdaging was om terug te gaan. Dat is gelukt, met die ene trein die was gaan rijden. Ik zal dat nu niet meer doen.

Hier windkracht 6. Plannen gewijzigd. Fietsen zou een behoorlijke uitdaging zijn, zeker op de bomenrijke route die ik had moeten fietsen naar beoogde bestemming.

Reputatie 7
Badge +1

En dan krijgen we straks om 2 uur als de storm is gaan liggen weer de mensen op twitter die zich afvragen waarom er in hemelsnaam geen treinen rijden…..  

Reputatie 7
Badge +3

En dan krijgen we straks om 2 uur als de storm is gaan liggen weer de mensen op twitter die zich afvragen waarom er in hemelsnaam geen treinen rijden…..  

Iets met bomen/takken op spoor en bovenleiding?

Reputatie 7
Badge +3

Hier in Den Bosch niet meer dan een heel licht verkoelend briesje. Lekker om het huis van binnen even een beetje te laten doorwaaien voor het vrijdag warm wordt.

Ruilen?

Hier een kleine schade aan een deel van de schutting, was al niet al te stevig meer.

 

Nu maar even, nu de storm hier is gaan liggen en ook weer droog is, heel provisorisch verstevigd.

Later maar  de plank vervangen voor een nieuwe plank, heb er nog een paar in de schuur staan van 3 jaar geleden toen in een maart storm de schutting aan de andere kant het begaf. 

Reputatie 7
Badge +3

Rond het middaguur meldde NS dit:

al reden er zo te zien al vanaf een uur of 8 al geen treinen meer daar.

Dat object is dus een boom bij Lisse. https://twitter.com/ProRail/status/1676542185800384513

Wat wel opvallend is dat de lijnen Zwolle-Emmen en Zwolle-Enschede wel al de gehele dag rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Wat wel opvallend is dat de lijnen Zwolle-Emmen en Zwolle-Enschede wel al de gehele dag rijden.

Nee is helemaal niet opvallend want de storm was het hevigst aan de kust in Noord Holland en bij Amsterdam en omstreken. Zwolle ligt daar nogal een eind vandaan. Dat er geen NS-treinen in Maastricht rijden komt omdat die vanaf Alkmaar moeten komen en het daar nogal tekeer is gegaan. Net de schade in ons appartementencomplex bekeken. Flink wat afgewaaide takken. Eén boom is ontworteld voor de rest valt het wel mee gelukkig.

Reputatie 7
Badge +1

Wat wel opvallend is dat de lijnen Zwolle-Emmen en Zwolle-Enschede wel al de gehele dag rijden.

Zwolle-Roosendaal rijdt deels wel. Verder heeft Arriva in Groningen en Friesland het treinverkeer stilgelegd en rijdt Keolis niet tussen Zwolle en Kampen.

Tussen Zwolle en Enschede wel veel uitval en vertraging van Keolis treinen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat er geen NS-treinen in Maastricht rijden komt omdat die vanaf Alkmaar moeten komen en het daar nogal tekeer is gegaan.

 

NS had aangekondigd Noord-Holland “los te knippen”. Is dat niet doorgegaan?

Reputatie 7
Badge +1

Er rijden zo te zien wel treinen van Maastricht richting Alkmaar, die door de storm eindigen in Utrecht.

Zoals: https://treinposities.nl/ritinfo/20230705/850

Reputatie 7
Badge +1

Dat er geen NS-treinen in Maastricht rijden komt omdat die vanaf Alkmaar moeten komen en het daar nogal tekeer is gegaan.

 

NS had aangekondigd Noord-Holland “los te knippen”. Is dat niet doorgegaan?

Vanochtend ergens in een tweet gelezen dat er ook geen trein naar Maastricht reed. Vanmiddag zal dat inderdaad wel gaan lukken vanaf Utrecht.

Wat wel opvallend is dat de lijnen Zwolle-Emmen en Zwolle-Enschede wel al de gehele dag rijden.

Tussen Zwolle en Enschede wel veel uitval en vertraging van Keolis treinen.

De stoptreinen rijden, de intercity zijn geschrapt 

Reputatie 7
Badge +1

De stoptreinen rijden, de intercity zijn geschrapt 

Dat is niet helemaal waar, vanmorgen reden er in eerste instantie helemaal geen treinen en zijn ook veel stoptreinen geschrapt.

Later zijn de sprinters wel weer opgestart waardoor er nu enkel stoptreinen rijden.

Inmiddels het bericht dat de kans klein is dat het treinverkeer vandaag nog overal wordt opgestart .

Reageer