Skip to main content
Antwoord

decoratie van treintoiletten

• April 24, 2025
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

• Op het juiste spoor
Goedemorgen,Ik ben een spoorwegliefhebber.Eén ding viel mij in het bijzonder op: de decoratie van de toiletten. Het viel me op dat er verschillende stijlen waren: foto's van koeien in een veld, silhouetten van zeepaardjes en fietsers op bomen, tekeningen van typisch Nederlandse huizen, de Mondriaanstijl...Ik denk dat al deze ornamenten met elkaar gemeen hebben: ze belichten verschillende aspecten van Nederland. Maar er is één ding dat ik niet begrijp: het zeepaardje en de motorcross in een bosrijke omgeving. 
Ik weet niet hoe ik een foto aan dit forum kan toevoegen.
Kunt u mij meer informatie geven over deze illustratie? Heeft u documentatie over het ontwerp van treintoiletten?

Beste antwoord door Rory NS

Hallo cvbs, welkom bij de NS Community!

Interessante vraag! Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor het ontwerp van de decoratie en ik vraag me af of dit intern makkelijk te achterhalen is. Wel lees ik hier dat de TU Delft diverse keren betrokken is geweest bij het ontwerp van de toiletten zelf. Misschien kan iemand daar je aan een antwoord helpen?

2 reacties

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 24, 2025

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hallo cvbs, welkom bij de NS Community!

Interessante vraag! Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor het ontwerp van de decoratie en ik vraag me af of dit intern makkelijk te achterhalen is. Wel lees ik hier dat de TU Delft diverse keren betrokken is geweest bij het ontwerp van de toiletten zelf. Misschien kan iemand daar je aan een antwoord helpen?