Eigen mening over de volgende stelling

  • 10 March 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Beste lezers/ns,

 

 

Voor mijn examen Nederlands moet ik een betoog houden en ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening. Zodat ik jullie mening (anoniem) kan gebruiken bij mijn betoog. Dit kan er uiteindelijk voor zorgen dat en mijn betoog duurt langer dan 6 minuten en dan kan ik het baseren op jullie antwoorden. 

 

Het gaat hierbij over de volgende stelling:

 

Het openbaar vervoer moet minder staken. 

 

 

 

Alvast bedankt! 🙏🏻

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Flowertjefleur

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Stelling lijkt mij niet al te uitdagend want ik denk dat niemand gaat zeggen dat er juist meer gestaakt moet worden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou om te beginnen de stelling iets anders formuleren.

“Werknemers in het openbaar vervoer moeten minder staken”
 

De oorzaak voor de stakingen zijn conflicten over de CAO en de arbeidsomstandigheden. Ik zou dat in ieder geval betrekken in het betoog.
Je kunt er van alles van vinden maar als er een CAO-conflict is dan is het aan twee partijen om het op te lossen: de werkgever(s) en de werknemers. 
Een heel lastig punt is natuurlijk dat op een gegeven moment de bedrijven kapotgestaakt worden omdat er simpelweg geen klanten (reizigers) meer zijn om dat de dienstverlening te onbetrouwbaar is geworden. Tegelijkertijd is het ook in het beland van de werkgevers om een bod te doen dat geaccepteerd wordt. 

Ik zou om te beginnen de stelling iets anders formuleren.

“Werknemers in het openbaar vervoer moeten minder staken”
 

De oorzaak voor de stakingen zijn conflicten over de CAO en de arbeidsomstandigheden. Ik zou dat in ieder geval betrekken in het betoog.

De voornaamste reden om te staken in het OV is dat de FNV zich in media wil profileren om nieuwe leden te werven. Alle gejammer ten spijt heeft het OV zeer luxe arbeidsvoorwaarden. 

Hey guys, 

 

Ik vraag gewoon om jullie mening, wat vinden jullie van de staking niet om de CAO en arbeidsomstandigheden :)

Reageer