Skip to main content

Het bewijs ;-)

 

 

Ik ben niet zo thuis in al die verschillende koffie benamingen, hou helemaal niet koffie. Het enige wat ik recentelijk heb afgehaald was iets bij de Intratuin en was niet eens voor mezelf. 


Koffie lijkt me even essentieel als een voorraad WC-papier. 🙂

Of moet ik daarvoor naar Antwerpen?

Ga vooral naar “Antwerpen", zaterdag is de koffie zelfs gratis. https://www.ad.nl/dordrecht/dordtse-horeca-komt-in-actie-en-deelt-zaterdag-twee-uur-lang-gratis-koffie-met-lekkers-uit-de-koek-is-op~a3856f68/


Je kunt ook overdrijven, qua wat er allemaal niet mag (Duitse tram).

Denk dat ze bang zijn voor carnaval, maar met een duikbril en snorkel zit je dus fout!

Met dank aan @Cas_p 

 


En we relativeren verder… :rofl:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/22/spoorwegen/groningers-kunnen-vanaf-eind-dit-jaar-1-minuut-sneller-op-schiphol-zijn-een-belangrijke-stap

UTRECHT - De NS heeft de plannen voor de dienstregeling van 2023 onthuld. Er verandert dit keer weinig. Wél kunnen reizigers uit Groningen en Assen straks 1 minuut sneller op Schiphol en in de rest van de Randstad zijn. Volgens de NS wordt hiermee “weer een belangrijke stap gezet in de wens tot het verkorten van de reistijd tussen Noord-Nederland en de Randstad”.


Twitter gaat los.. https://twitter.com/erikkroeze/status/1489600136934219784

1 minuut is natuurlijk veel te weinig! Daarom is NS ook voor de Lelylijn. Waar staat dat van die “belangrijke stap”? Dan halen we m nog even door onze b*llshitdetector 🤖

En @RailRunner15 heeft het door:

Ik denk dat ze een stukje uit de Locov adviesaanvraag quoten. "In lijn met de OV Ontwikkelagenda Noord-Nederland 2025 wordt ook in Dienstregeling 2023 weer een belangrijke stap gezet in de wens tot verkorten van de reistijd tussen Noord-Nederland en de Randstad"

En voor de techneuten (via Machinist Stefan):

Aan ATB mag niet meer gesleuteld worden (EU-wetgeving). Als het beveilingssysteem wordt aangepast moet dit naar ERTMS worden geüpgraded. De processen daarvoor lopen.


Materieel tekort? Welnee, dat wordt je in de schoot geworpen :rofl:

 


Daar is Sywertje!

https://www.youtube.com/watch?v=MG2bM4D-Aj4


Doe’s gek, en neem de IC direct vanuit Eindhoven naar Rotterdam (met toeslag, volgens de app) 😅

 


Je mag ook doorrijden naar Schiphol, dan moet je wel die toeslag betalen. Moet je denk ik wel een e-tickets hebben of even snel in Rotterdam de trein uit om de toeslag te laden, denk niet dat er toeslagpaaltjes staan in Eindhoven. Over 2 weken nog eens.


Ah, ik zie het, de 1100 gaat niet naar Den Haag maar (soms) na Rotterdam over de HSL door naar Amsterdam. Wegens welke werkzaamheden is dat dan?

 


Geen idee wat voor werkzaamheden het zijn maar de NS site meldt deze:

Rijdendetreinen laat alleen die tussen Rotterdam en Breda zien en geeft aan dat de serie 900 niet rijdt. Geen idee wat er dan tussen Den Haag en Rotterdam gedaan wordt waardoor de 1100 niet kan rijden. ProRail website heeft wel een bericht dat er dit jaar rond Den Haag van alles gaat gebeuren, waaronder dit weekend werkzaamheden bij Den Haag Binckhorst, maar vraag me af of dat invloed heeft op de IC naar Centraal. 

Overigens heb ik meer het idee dat de 1100 dit weekend eigenlijk maar tot Rotterdam rijdt en dan doorgaat als 1000 naar Amsterdam. Zo wordt de 1150 vanaf Rotterdam de 1041.

Dan zou je hebben dat door iets tussen Rotterdam en Brede de 900 niet kan rijden en door iets anders tussen Rotterdam en Den Haag de 1100 daar niet kan rijden, dan knopen we de boel lekker aan elkaar en rijden we van Eindhoven tot Amsterdam. 


Zoekplaatje https://twitter.com/WandelStock/status/1510134557500231682

Wat klopt hier niet? (ja, er rijdt ook ICM op die lijn dus de 3+3 klopt)

Bijzondere materieelsoorten op afwijkende trajecten komend weekend. Tussen Schiphol-Utrecht-Nijmegen (3000/3100) kun je genieten van Koplopers:https://t.co/X9pul0Wd2C

En tussen Utrecht-R'dam/Den Haag (1800/2000/2800) dubbeldeks reizen met VIRM: https://t.co/reZreBsxMh

De volgende trein vertrekt eerder? Daar zou dus minstens +20 bij moeten staan (op de onderste regel)

 

Waarom dat materieel ineens? Door werkzaamheden rond Amsterdam gaat de IC Nijmegen-Arnhem-Utrecht (3000) over op de IC Utrecht-Den Haag (2000). Dat is een klassieke IC-verbinding. Blijkbaar wordt de vermelding van de doorgaande verbinding toch onderdrukt in de reisplanner.


Haha, nadat deze trein is vertrokken gaat NS terug in de tijd. 😆

Het forum ging trouwens ook niet helemaal lekker:

 


De oorzaak van de grote storing van vandaag is bekend: :rofl:

(aldus iemand op Facebook)

Je vraag je soms toch af wat het rendement is van de miljarden die we in het onderwijs steken.

Er is een verschil tussen gratis en voor niks.

Het basisonderwijs is gratis en hier was het voor niks.

 

NS organiseert een storing om een een of andere sukkeloptocht tegen te gaan, nou ja.


De oorzaak van de grote storing van vandaag is bekend: :rofl:

(aldus iemand op Facebook)

Willem, die na zijn eerdere vrijlating, zou spreken op de demonstratie kan er ook niet komen, maar niet vanwege NS.  “Jeroen, ik word nu opgepakt, ik word van de snelweg getrokken door 2 busjes” 🤣🤣🤣


Complotdenker Rick Bult 😂

 


 

 

Dat kunnen reizigers momenteel niet zeggen. 😫


Paar uur geleden (geen stationsomroep mogelijk):

Intussen op Den Haag CS, zo communiceert @NS_online met reizigers. Dan begrijpen ze het wel. En als een reiziger daarvan een foto maakt, wordt je als rechtgeaarde werknemer lekker agressief tegen hem.

 


 


Ondertussen op Instagram… 

 


Genoeg werk te doen in ieder geval… 😂


 


Gooi het maar hier neer… wel apart beleid daar in Amsterdam.

https://www.at5.nl/artikelen/214505/oekrainers-die-auto-fout-parkeren-hoeven-bekeuring-niet-te-betalen

Als ze dat op een industrieterrein (goederendistributiecentrum) in Eindhoven ook zouden toelaten staat het binnen de kortste keren vol met fout geparkeerde trucks met een UKR (europees) kenteken.


De nieuwe @NS_online Intercity heeft sinds vandaag de naam: De Keukenkampioendivisie-Express #pecaz

Aparte route ook 🤣


Reageer