Skip to main content

Het bewijs ;-)

 

 

Dat mag de nog op te richten CGC (Chipkaart Geschillen Commissie) oplossen..

Freck! die hebben al een site https://www.cgccomics.com 

CKGC dan maar? Hmm… https://en.wikipedia.org/wiki/CKGC-FM en Central Kansas Gun Club ook niet handig.


De conducteur kon wegens het ontbreken van een foto niet controleren of het wel z'n eigen persoonlijke chip was 😉


Oh jee, de NS is een developer kwijt https://twitter.com/Jelledg/status/1651663674384216086

During my last day at NS we managed to launch the 'Abonnementen' page using Nessie Design System! UI has been refreshed, fully accessibility compliant, and set up using #Tailwind.

 


Het ging meteen al mis https://www.nu.nl/binnenland/6261269/online-treinkaartje-bestellen-bij-ns-weer-mogelijk-na-storing.html

😉


Maar ging het mis toen hij weg ging of was het toen juist weer verholpen? 😁


Tadaa..Jelle mag nog even terugkomen dus 😥

We weten niet welke abonnementen we hebben op dit moment? Of zijn die zo goedkoop dat je ze niet wil laten zien of zo?

Verras ons allemaal door ze (weer) te laten zien!


Nu werkt het weer natuurlijk, maar je zou het anders kunnen zien/lezen. 😓

We hebben abonnementen maar die willen/kunnen we op dit moment niet {aan je/jou/u} tonen!

Dus probeer later maar eens, misschien hebben we ze dan wel!? 😥

Lijkt op een loterij, soms. 😴


https://www.youtube.com/watch?v=3ePwJsV6YDc vanaf 16:00 😅

Waarom moeten omdat wij er hinder van ondervinden?

Al die lastige reizigers toch 😅


Oke dit is echt off-topic maar fun https://www.youtube.com/watch?v=eUsFsxLjQXo

Een e-ticket ongeldig maken? No way, bel Rutte of Koolmees maar! 😅


NEE, help!

Via https://twitter.com/TerlouwArie/status/1657112464901951488

Wat nou de 24/7 Klantenservice in Paramaribo nu al gesloten? 📞

Zit ik met de @NS_online klantenservice te praten , Wordt ik in de wacht gezet want de medewerker moest iets opzoeken of navragen . Plotseling verbinding verbroken en nummer niet meer bereikbaar 😳 2 kaartjes voor morgen ( 13-5 ) besteld en betaald , krijg ik op m'n app 14-5 😤


Boeven zijn het! Zie https://www.youtube.com/watch?v=t8mnW877eW8 (vanaf ongeveer 5:00 wordt het leuk, waar blijft mijn geld?) 😴

Dat was met het (bestaat niet meer) e-mail formulier van de NS ook al zo, je kreeg na weken/maanden een nietszeggend antwoord.


Creatief (je telefoon en laptop opladen zonder 1e klas te gaan zitten) https://twitter.com/vinniebearz/status/1664718818327797762

Totdat er iemand over je verlengsnoer struikelt natuurlijk… 


Ik ga op reis met de trein en neem mee:

 

 


Off-topic uiteraard, maar een leuk Twitter draadje van David Eerdmans https://twitter.com/DavidEerdmans/status/1667588994924789765

(hele draadje lezen uiteraard)

Wat we gaan doen: de hele trein gaat van draaistellen (=set van wielen, assen, etc) wisselen. 


Eh @NS_online ik denk niet dat dit goed afloopt.

 


ICNG 3133… puniched🤔

 


Via https://twitter.com/Arjan_Spoormans/status/1694758896034885804

Die ex-collega’s van @NS_online reisinfo zijn ook weer lekker bezig 😁


De schuldige… https://twitter.com/RenyBlom/status/1694792106382893131


Gezellig hoor, met zijn allen 1e klas naar Zandvoort

Ondertussen (via o.a. Henk Krol voorheen 50+ en nog wat ex-politici)… Als vrouwen er niet veilig zijn dan moet F1 verboden worden in Zandvoort. Punt. We hebben een groot mannen probleem in Nederland.


Oh jee.. vervelend is wel het codewoord van NS webhelp en zo. Maar wat schiet je daarmee op? Kende heel die Bart niet maar bij deze…🤣

Via https://twitter.com/BartdeVreugd/status/1695195489988223288

Aan uitspraken zoals "mijn collega's op het spoor doen er alles aan" heeft een reiziger natuurlijk ook niets. En Webhelp liegt want dat zijn ten eerste helemaal geen (directe) collega's van ze. En wat er op enig moment aan de hand is of gebeurt om het op te lossen weten ze ook meestal niet.

Dat soort zoethoudertjes snel mee stoppen dus, zeg gewoon dat je het niet weet want dat mag ook gewoon.

“Wat jammer zeg”.. maar wist je al dat je via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html geld terug kunt claimen? Wow, die kenden we nog helemaal niet natuurlijk! 😴

Goudmijn natuurlijk voor wie dat serieus niet weet of er niets mee doet.

On topic, als ik morgen besmet raak met wat dan ook zal dat met enige waarschijnlijkheid in een trein in de buurt van Zandvoort gebeurd zijn.. klote NS (en wat vervelend voor je, Robert)! 🤣


Eentje speciaal voor @Thom 😁

 

 


 Best knap, twee treinen in tegengestelde richting op hetzelfde spoor op hetzelfde moment. Ik hoop op een perronwissel, want mijn dochter zit in de trein. 🤣

Het is goed gekomen (Zutphen), het werd gewoon +10 https://treinposities.nl/ritinfo/20230906/3677 (de vorige 3675 had +15, die daarvoor +11 enzovoort)


ICNG 3133… puniched🤔

 

De Duitse spelling is ook een paar decennia ouder dan IC NG.


De Duitse spelling is ook een paar decennia ouder dan IC NG.

Rare lui die brave Duitsers, maar Befehl is dus precies dat, dus volg dat gewoon om problemen te voorkomen!

Anweisung v(vingerwijzing) Fingerzeig m, Hinweis m

Dat het in Japan anders werkt in het ov doet er niet zo veel toe.

1e klas reizen zal daar een verademing zijn t.o.v. 2e of 3e klas reizigers die ‘met een stok de trein in gepropt worden’ (daar zullen best super spannende beelden van zijn) 🙄


Gespot op station Utrecht centraal. Voor bussen moet je de lift op.


Reageer