beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?



Toon eerste bericht

590 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Storm is weer voorbij, vandaag valt er alleen nog flink wat regen en bier(flesjes).😁

Vrachtwagen was net vertrokken bij de brouwerij en net na de spoorwegovergang en de bocht de N11 op ging het mis. Op de achtergrond zijn de bovenleidingportalen van de spoorlijn Leiden - Alphen nog te zien.

 

Voor mij is het geen ongewoon beeld, iets dergelijks heb ik wel vaker gezien op het Zoeterwoudse industrieterrein bij de opslaghal van die vervoerder. Er was veel vervoer van zowel lege als volle flesjes en kratten heen en weer van die opslaghal naar de brouwerij. Bochtje nemen vanuit die hal de Productieweg op en daar gingen ze weer eens. Lekker hoor ‘s morgens voor 8 uur door bierschuim en biergeur fietsen. Een toenmalige collega is nog eens bijna geraakt erdoor. 

Wat een verschrikkelijk beeld. Veel sterkte gewenst aan iedereen!

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS  weet jij of er nog nazorg is aangeboden aan het treinpersoneel en de treinreizigers die het misschien vanuit hun trein hebben zien gebeuren? 

De flesjes waren overigens leeg meldt het Leidsch Dagblad.

 

Hier nog een foto waarop te zien is hoe dicht dit bij de spoorwegovergang is. Er zijn plannen om daar een ongelijkvloerse kruising te maken. 

 

 

@Momo

Ja, ze hebben allemaal een flesje Grols, Bavar, Jupel of Hertog J gehad. EN de Heinek was tijdelijk niet voorradig. Geen idee waarom??? 🍻

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd wie de bibliotheek-publieksprijs gaat winnen.

https://speld.nl/2023/11/08/de-bibliotheek-publieksprijs-wordt-uitgereikt-aan-de-beste-nederlandse-trein

Badge +3

Aangetroffen in half jaar oud treinstel 3135
Volgende keer misschien toch maar een echte trein aanschaffen?

 

Erg jammer om te zien dat het meubilair stuk is @Robert B. Dankjewel voor het delen.

Ik heb er een melding van gemaakt en de foto er ook bij vermeld. Spijtig dit!

Reputatie 7
Badge +1

Aangetroffen in half jaar oud treinstel 3135
Volgende keer misschien toch maar een echte trein aanschaffen?

 

Hier heeft iemand de schietfunctie ontdekt. Dat is voor het geval de trein doorrijdt op een station waar je eruit had gemoeten.

Badge +3

Goh… een toeslagenaffaire in verkiezingstijd 🤣

En ja, momenteel is het vandaag… 

Oh wacht, het kan ook simpeler… en even de toeslag optie op de kaartautomaten uit...

Oh wacht, de ICd 1100 EIndhoven - Rotterdam gaat door naar Amsterdam en niet over de HSL. Tja, dan geen toeslag natuurlijk. De 9200 (Brussel) ook niet over de HSL.

Badge +3

Oh ja, de Sint is weer in het land… dus Kick Out Zwarte Piet blokkeert (mede namens XR) een raadsvergadering. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/kozp-controleert-bij-50-sinterklaasintochten-op-zwarte-pieten

Maar wacht eens even, XR was toch voor of tegen klimaat/milieu of zo? 🤔

 

Oh ja, de Sint is weer in het land… dus Kick Out Zwarte Piet blokkeert (mede namens XR) een raadsvergadering. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/kozp-controleert-bij-50-sinterklaasintochten-op-zwarte-pieten

Maar wacht eens even, XR was toch voor of tegen klimaat/milieu of zo? 🤔

 

Nog even en ze gaan online demonstreren op de NS Community. ;) Probeer ze dan maar eens tegen te houden. 🤔 “Zolang dat niet gebeurt, zullen we blijven zitten.” is wel een mooie manier om duidelijk te maken dat ze gebruik maken van hun “grondrechten”.

Reputatie 5

Goh… een toeslagenaffaire in verkiezingstijd 🤣

En ja, momenteel is het vandaag… 

Oh wacht, het kan ook simpeler… en even de toeslag optie op de kaartautomaten uit...

 

Hier in Sloterdijk, en ook op Schiphol, staat nog rood en duidelijk dat we niet moeten vergeten om de toeslag te betalen. Voor de extra snelle rit naar Rotterdam via Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam… wacht waar betalen we ook alweer extra voor?

 

Reputatie 7
Badge +3

Hier in Sloterdijk, en ook op Schiphol, staat nog rood en duidelijk dat we niet moeten vergeten om de toeslag te betalen. Voor de extra snelle rit naar Rotterdam via Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam… wacht waar betalen we ook alweer extra voor?

En reizigers maar zoeken naar die toeslagpaaltjes op Sloterdijk (en neem aan ook op Leiden, Den Haag HS, Delft en Schiedam). 

 

Badge +3

Dit hoort niet hier in het grote off-topic topic maar weet ff niet waar ik het elders zou moeten plaatsen.. https://twitter.com/PBarlingen/status/1728041138827723149

 

Badge +3

.

Reputatie 7
Badge

@Robert B ik weet dat je citeert, maar is die eerste afbeelding ook in jouw ogen nou niet wat ongepast hier misschien?

Badge +3

Mijn vorige bericht zelf maar verwijderd. Kreeg via X wel deze nog. En dooorr… 😴

Tegen mij hoef je nooit sorry te zeggen, doe ikzelf ook bij voorkeur niet…

 

Mijn vorige bericht zelf maar verwijderd. Kreeg via X wel deze nog. En dooorr… 😴

Tegen mij hoef je nooit sorry te zeggen, doe ikzelf ook bij voorkeur niet…

 

En nu staat er nog steeds mijn bericht. 

Aan de moderators dit aan te passen. Al denk ik dat ze dit ook na 9 uurtjes niet doen. 

Waarom niet? 😥

Graag vanaf morgen volledige toegang tot mijn berichten. @Sivan NS 

Badge +3

Graag vanaf morgen volledige toegang tot mijn berichten. @Sivan NS 

Sivan (de forum-mama, oprichter) heeft de NS al lang geleden verlaten 😅

Graag vanaf morgen volledige toegang tot mijn berichten. @Sivan NS 

Sivan (de forum-mama, oprichter) heeft de NS al lang geleden verlaten 😅

Nou laat dan het bericht maar staan waar ik jou post benoem. Geen Probleem als je je eigen reactie verwijdert. ;)

Badge +3

Nou laat dan het bericht maar staan waar ik jou post benoem. Geen Probleem als je je eigen reactie verwijdert. ;)

Ik had mijn reactie al verwijderd (al vond ik het niet nodig). Zoals het er stond staat het nog steeds op X/Twitter dus rapporteer diegene daar maar.

Bovendien heeft hij/zij al lang sorry gezegd tegen mij, dus daarmee is het wat mij betreft klaar. Off-topic was het natuurlijk wel, maar daar is dit topic voor!

Badge +3

 

Vraag ik me echt af waarom je dit plaatst. 🤧

Ik ben benieuwd naar de moderatie. ;)

(ook na 9 uur..) 

De moderatoren hebben tot 22.00 dienst en in het weekend tot 17.00 maar ik zie het probleem niet.

Er staat/stond iets van iemand die op X aan het ‘kankeren’ was tegen NS, vanuit zijn luxe auto voor een spoorwegovergang (zo te zien in Helmond en daar zijn ze inderdaad vaak niet zo welbespraakt, en is verbaal geweld redelijk normaal) 🤣

Ik vond dat wel een ‘even relativeren’ berichtje waard hier, na een reactie van mij op X tegen die mafkees (met achteraf keurig ‘sorry’ daar van die persoon).

Reputatie 7
Badge

De moderatoren hebben tot 22.00 dienst en in het weekend tot 17.00 maar ik zie het probleem niet.

Er staat/stond iets van iemand die op X aan het ‘kankeren’ was tegen NS, vanuit zijn luxe auto voor een spoorwegovergang (zo te zien in Helmond en daar zijn ze inderdaad vaak niet zo welbespraakt, en is verbaal geweld redelijk normaal)

Gezien de vragen voor schoolopdrachten hier zo af en toe voorbij komen wordt dit forum door alle leeftijden gevonden. M.i was het taalgebruik in de post die je citeerde vanuit dat oogpunt wel erg expliciet.

Geen idee of hij ook strijdig was met een regel en een melding maken richting de moderators hier leek me gezien jouw reputatie hier sowieso volkomen overbodig, zoals bewezen door je snelle, welwillende aanpassing van je post nadat ik mijn mening erover gaf.

Badge +3

Nou vooruit dan… https://x.com/Rutger_76/status/1732054771349995628

Wel goed voor ruim 36K weergaven in 4 uur tijd 🤣

En de teller loopt op… +100K dus helemaal goed zo!

Badge +3

Treinreizigers zijn vanaf vandaag sneller in Berlijn. De nieuwe reistijd tussen Amsterdam en Berlijn is 5 uur en 52 minuten

Fijn, als het lukt… 🤣

Reageer