Feedback over het Serviceforum | NS Community

Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken

Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

458 reacties

Klein bugje als ik op mijn iPhone het Serviceforum bezoek, de laatste "t" van Opgelost past er niet meer op en staat er nu onder
De 404 pagina is niet helemaal correct, het staat er nu half in het Engels en half in het Nederlands en er word verwezen naar een email adres die er niet is
Reputatie 1
Als ik een account aanmaak moet er een hoofdletter en cijfer in mijn wachtwoord voorkomen. Even later, als ik het wachtwoord wil aanpassen, hoeft dat opeens niet meer. Dat zou ik gelijktrekken.
Je hoeft je wachtwoord bij het aanmaken van je account maar een keer in te voeren. Als je een typefout maakt, kan je zelf niet meer inloggen.
Dank voor jullie feedback! En uiteraard welkom op het forum. Ga het doorgeven en kijken wat opgelost kan worden en wat helaas nu niet direct aan te passen is. Goed te weten: binnenkort gaat er ook een mobiele variant live van het forum. Dan is de bug wat betreft de laatste 't' van Opgelost in ieder geval geen issue meer.
Twee problemen met de poll.

1. Ik kan de poll niet meer wijzigen nadat ik het artikel gepost heb. Ik kan wel de vrije tekst erbij aanpassen, maar niet meer de poll-opties of het aantal poll-opties.

2. Ik heb de poll aangemaakt, maar ik zie de uitslag niet meer (zie bijlage). Mij wordt gevraagd ook te stemmen. Als auteur van de poll zou dat niet moeten kunnen, zou ik altijd de uitslag direct moeten te zien krijgen. En ja, ik ben igelogd (anders kon ik deze post ook niet plaatsen).
Hoi nsreiziger,

Dank voor je feedback, we gaan kijken hoe dit precies zit. Mocht je nog andere feedback hebben over het forum, kun je dat kwijt in dit topic.

Vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 1
Op het moment dat ik inlog in het forum en er is een nieuw bericht in een hot topic, wordt het icoontje dat daarbij hoort niet goed getoond.
Bij Reismotief in Mijn profiel mis ik de optie Studie een beetje.
Om even terug te komen op jullie berichten;
- Zoals gezegd komt er binnenkort een mobiele variant dus is daarmee de t-kwestie opgelost!
- De 404-pagina is aangepast, dank!
- Wachtwoord-criteria die wisselen is heel scherp opgemerkt - en wordt door het bureau op de wishlist meegenomen om gelijk te trekken
- En Belle, navraag leert dat bewust gekozen is maar 1 keer om een wachtwoord te vragen om het inloggen zo laagdrempelig mogelijk te maken. Mocht je een fout gemaakt hebben en er niet meer in kunnen - kun je via 'wachtwoord vergeten' een nieuwe aanvragen
- Reismotief en het icoontje ga ik nog even naar kijken!
Reputatie 1
Eindelijk een forum bij de NS! :)

Hopelijk gaan veel reizigers er gebruik van maken, altijd leuk om meningen en ervaringen te lezen.
De teksten op de Recente topics pagina zijn altijd de tekst van de eerste post van de thread. Omdat de lijst gesorteerd is op laatste post zou het handig zijn wanneer de tekst ook van de laatste post is.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zie nu net een verplaatst topic wat zowel bij stel je vraag als abonnementen als meest recente topic staat. De categorie stel je vraag is echter leeg, dus lijkt me dat daar ook geen recentste bericht bij zou moeten staan.
Zoeken in het forum : Dit gaat niet echt handig, met een zoekterm krijg ik vele berichten die met mijn vraag niks te maken hebben maar een "deel van het woord" bevatten, "app" = instappen. Ik kan niet zoeken op "stukjes tekst" of op "woord +tekst" of "woord -uitdrukking" net als twitter, maar alleen losse woorden ? Zou het iets zijn om de tags ook een #hashtag mee te geven? Thx
Komt dit Forum ook beschikbaar via een android/os "app" ? of wordt deze zodadelijk toegevoegd als extra optie in de Reisplanner Xtra 3.0 ? Ook een RSS feed is absoluut welkom. :8
Eindelijk een forum bij de NS! :)

Hopelijk gaan veel reizigers er gebruik van maken, altijd leuk om meningen en ervaringen te lezen.


Tot nu toe was het inderdaad behelpen met Twitter accounts zoals #Failra en #IC_defect en Treinreiziger.nl
Ik ben blij dat NS eindelijk in de gaten gaat krijgen wat zijn clienten bezighoudt. 🙂
Leuk dat je enthousiast bent corkarel, welkom op het forum! Het mobiele forum wordt momenteel gebouwd en gaat naar verwachting eind februari of begin maart live, dan is het forum inderdaad ook te vinden via onze app! Dat van de zoektermen kan komen doordat het forum nog niet zo lang bestaat en er nog weinig content is. Zodra er meer topics komen, zullen resultaten nauwkeuriger zijn, heb ik me laten vertellen. Bij je topics kun je wel labels toevoegen, dit helpt het zoeken op het forum.
Reputatie 2
Superidee van de NS!:D Is een soort like knop geen leuk idee om reacties te liken? Maar dan met het ns logo?
Bij je topics kun je wel labels toevoegen, dit helpt het zoeken op het forum.

Heb ik nog niet ontdekt, Miryam.
Je weet, ik ben erg nieuwsgierig voor mijn leeftijd, dus verklap eens hoe ik dat kan doen.

Groeten
Hans
Wanneer iemand een nieuw topic aanmaakt, kunnen daar trefwoorden (labels) aan toegevoegd worden. Dat zorgt voor een betere vindbaarheid. Wij kunnen zelf aan topics extra labels toevoegen mocht dat nodig zijn.
Wat betreft jullie vraag over de tellers die niet lijken te kloppen op je profielpagina en bij topics; het bureau dat dit platform beheert heeft aangegeven dat ze helaas met het probleem kampen dat verplaatste topics niet bij de tellers opgeteld worden. Dit geldt niet alleen voor ons forum, en er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Van tijd tot tijd komt het wel eens voor dat ook de parate kennis van het Service forum team te kort schiet en er navraag moet worden gedaan om tot een juist en gedegen antwoord te komen.
Ik denk hierbij o.a. aan het topic "Sparpreis en OV-jaarkaart", waarover op 15 februari om 21:08 een vraag werd gesteld en waarop Hessel zojuist (25 februari om 13:17) met een antwoord kwam.
Hij verontschuldigde zich keurig voor de lange wachttijd vanwege "graafwerkzaamheden".

Maar zou het niet van iets meer klantvriendelijkheid getuigen als de dienstdoende moderator(en) even een kort tussenberichtje plaatsen met de mededeling dat e.e.a. verder moet worden nagevraagd en men er zo snel mogelijk op terug zal komen?

Dan weet de vraagsteller waar hij of zij aan toe is en wordt wellicht ook voorkomen dat allerlei hypotheses voor waar aangenomen worden en een eigen leven gaan leiden.

Vriendelijke groet,

Hans

Dank voor je tip Hans! Ik ga het met het team bespreken. Inderdaad fijn om op die manier de 'verwachtingen te managen'. Met die 1001 vragen is het toch soms even zoeken naar het juiste antwoord 🙂.

Wat betreft andere ideeën, vragen en feedback kregen we nog wat goede binnen, via dit topic en ook via de feedback-button op het forum. Om de verwachtingen ook hier te managen: de software waarmee we werken is redelijk flexibel, maar toch moeten veel zaken op een kalender gezet worden.
- Hoe kan ik mijn account weer opheffen? > Je moet in dit geval een verzoek doen of de moderators je account kunnen opheffen. Dit doen we omdat anders de gesprekshistorie gewist kan worden, en gesprekken dan niet meer te volgen zijn.
- Suggestie: toevoegen van like knop! > dit hebben we op de wishlist gezet, samen met veel leuke ideeën dus we durven niet te beloven dat dit er heel snel zal zijn :D
- Wanneer een antwoord eenmaal is gemarkeerd als beste antwoord is het daarna niet meer mogelijk om een ander gegeven antwoord te markeren als ‘beste’ antwoord. > dit kunnen alleen moderators, vraag dus in dit geval gerust een moderator dit te doen.

Groet,
Miryam
Ik vind het ontzettend irritant dat sommige betwetende NS-medewerkers dit forum vooral gebruiken om berichtjes te schrijven om te melden dat ze een bepaald bericht hebben verplaatst of dat ze een door iemand anders geschreven kop hebben aangepast naar hun eigen smaak, terwijl ze nauwelijks in staat blijken een inhoudelijke reactie te geven op hetgeen de klant schrijft. Blijf dan gewoon weg!
Zojuist probeerde ik bij een berichtje ter verduidelijking een PDF-bestandje als bijlage toe te voegen.
Blijkt uit een grote rode balk dat alleen maar bestanden in enkele grafische formaten zijn toegestaan.

Op zich hoeft converteren van pdf naar (bijv.) jpg niet zo'n groot probleem te zijn. De kwaliteit zou iets minder kunnen worden. Een kniesoor die daarop let.

En die emoticoontjes zouden wat mij betreft ook best iets groter kunnen.
Ik kan nu vrijwel niet ontcijferen welk emoticoontje er staat, dus gok ik in voorkomende gevallen maar wat (in de hoop dat in niemand voor het hoofd stoot).
Het zou echter toch prettig zijn als je als bijlage niet alleen grafische bestanden maar ook bestanden in pdf formaat als bijlage mee zou kunnen sturen.

Misschien een idee om dit als 1002e vraag toe te voegen aan die andere 1001? :)

Reageer