Skip to main content

Feedback over het Serviceforum


Toon eerste bericht

@Robert B De eerste keer dat ik op de link klikte werd de pagina niet geladen i.v.m. een certificaatprobleem. En nu werkt de download helaas nog steeds niet. ;)

Maar kan iemand bovenstaande grafieken toelichten of zijn mijn ogen toe aan een indrukwekkende verbetering? 


Henk_NL
  • 30 maart 2022

Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:

 

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Die krijg ik sinds kort ook als ik vanaf de homepage van Chrome naar community.ns.nl ga (het tegeltje aanklik), maar een keer refreshen lost het op (voor die dag, zelfs na afsluiten en opnieuw starten van Chrome).

Misschien dat er ergens een cookie of zo blijft hangen dat de volgende dag verlopen is? Aan uBlock Origin ligt het in ieder geval niet.

Favorieten (hier) gaat goed, maar is wat traag en ik heb er maar 55.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 maart 2022
Henk_NL schreef:

Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:

 

 

Dit krijg ik ook al een paar dagen.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 maart 2022

+1


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 maart 2022

Hier krijg ik dat niet. Gebruik favorieten maar zelden, maar zojuist even paar keer getest en krijg niet die melding. Krijg de melding ook niet bij openen van andere community pagina's.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 maart 2022

Ik gebruik favorieten nooit. Ik krijg de melding steeds als ik de pagina voor het eerst open, na verversen opent-ie wel gewoon. Zowel op pc als op telefoon.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
mrfreeze schreef:

Ik gebruik favorieten nooit. Ik krijg de melding steeds als ik de pagina voor het eerst open, na verversen opent-ie wel gewoon. Zowel op pc als op telefoon.

Android telefoon (dus Chrome als browser)?

Nou ja, na één keer verversen werkt het gewoon (voor een dag).


Henk_NL
  • 30 maart 2022

Het is irritant en zou niet nodig moeten zijn.

 

Maar de doorlooptijden bij inSided zijn duidelijk: het boeit ze geen zak. Dit topic opent ook niet direct op pagina 18...


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
Henk_NL schreef:

Maar de doorlooptijden bij inSided zijn duidelijk: het boeit ze geen zak. Dit topic opent ook niet direct op pagina 18...

This topic is FUBAR, de oplossing staat op de back burner… 🙄


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
Robert B schreef:
mrfreeze schreef:

Ik gebruik favorieten nooit. Ik krijg de melding steeds als ik de pagina voor het eerst open, na verversen opent-ie wel gewoon. Zowel op pc als op telefoon.

Android telefoon (dus Chrome als browser)?

Nou ja, na één keer verversen werkt het gewoon (voor een dag).

Bij mij is de melding vandaag weg. Zie dat er ook wat kleine dingen aan de layout veranderd zijn, o.a. de zoekbalk is een knop geworden.


  • Intercity
  • 1 mei 2022

Heel raar: als ik met FireFox de community open, is de (rechter) scrolbar weg. Ik kan op geen enkele manier de pagina naar beneden scrollen. Ik heb het niet zo met Google dus gebruik ik geen Chrome. Maar daar heb ik nergens last van, ook Edge toont gewoon de scrollbar. Zijn er meer FF gebruikers met dit probleem?


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Ik heb het probleem met die scrollbars juist met Chrome, op sommige pagina’s bij NS. Het lijkt aan mijn adblocker (uBlock Origin) te liggen. In een incognito venster werkt het wel, maar de pijltjestoetsen gebruiken werkt bij mij ook.

Het kan ook zijn dat Firefox (lees: de NS website) denkt dat je een touchpad hebt, dus de scrollbar in principe niet nodig hebt (alleen zichtbaar tijdens het scrollen, zodat je kunt zien waar op de pagina je bent). Je kunt blijkbaar forceren dat ze alltijd zichtbaar zijn:

  • System Preferences > General > Show Scroll Bar > Choose "Always"

Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • 1 mei 2022
Henk_NL schreef:

Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:

 

 

Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”

Insided doet er goed aan om dit in een algemene HTTP error 500 te tonen met een tekst in de strekking van: "Oei! Er is een probleem bij ons opgetreden waardoor deze pagina niet bekeken kan worden. Probeer het straks nog eens opnieuw, en als het probleem blijft spelen, stuur ons dan een mail op forum@ns.nl”

En uiteraard wordt een gedetailleerde error opgeslagen in een logbestand waarmee InSided lekker aan slag kan gaan. Eventuele met een leuke backtrace erbij voor de ontwikkelaars om te achterhalen waar in de source het probleem lijkt te ontstaan.

Zo werk ik overigens ook op mijn site… ;-)

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Och ja, een internal server error is geen uitzondering en als het na een refresh weer werkt is het op zich ook geen probleem.

Off-topic: veel ernstiger vind ik het dat ov-chipkaart.nl niet bereikbaar is vanuit het buitenland, en dat je dan dus maar een vpn moet gebruiken. Of bellen met een 0900 nummer dat niet vanuit het buitenland kan 😥

Wie dat bedacht heeft (en waarom vooral?)… 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 1 mei 2022
Aar schreef:

Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”

Ik denk dan meer: “Goh, (alweer) een storing bij NS/Insided (of welk ander bedrijf wiens site ik bezoek,  ik probeer het later wel”. 

 


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1 mei 2022
Robert B schreef:

Off-topic: veel ernstiger vind ik het dat ov-chipkaart.nl niet bereikbaar is vanuit het buitenland, en dat je dan dus maar een vpn moet gebruiken.

Daar heb ik vorig jaar ook al klachten over gezien. Ze zouden hun site echter weer bereikbaar maken. Ik heb even een testje gedaan en mijn VPN op Zwitserland gezet en dat werkt toch gewoon. Vanuit België en Duitsland heeft het sowieso doorgaand gewerkt.

Is er een land waarvandaan het nog niet werkt?


Henk_NL

Waar is dit goed voor ?

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Een bug? In Chrome nog niet gezien..


Henk_NL

Is al een tijdje, word er gek van. Iets om bij inSided te deponeren.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 9 mei 2022

Ik krijg het tegenwoordig steeds op de inlogpagina van NS zelf:

 


Henk_NL

Muggenziften, maar toch. Kan zoiets aangepast worden in een volgende release?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 20 december 2022

Zojuist viel mij op dat bij het antwoord wat als beste antwoord gemarkeerd is niet meer de naam staat maar het nummer van de persoon die dat antwoord heeft gegeven. 

 


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 20 december 2022

Ondanks al onze inzet zijn we voor NS niks meer dan een nummertje 😂

 

Zo te zien is Insided aan het prutsen. Op bv. het KPN-forum precies hetzelfde.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 20 december 2022
Momo schreef:

Zojuist viel mij op dat bij het antwoord wat als beste antwoord gemarkeerd is niet meer de naam staat maar het nummer van de persoon die dat antwoord heeft gegeven. 

 

Inderdaad. Dacht eerst nog dat de naam was weggevallen en het nummer stond voor het aantal posten. Maar nee.


Reageer