Geocachen en stations | NS Community

Geocachen en stations


Treinreizen en geocachen gaan prima samen, zeker in combinatie met de OV-fiets. Maar ook op, in, aan en rondom diverse stations zijn geocaches te vinden. Op internet zijn diverse korte en vaak verouderde lijstjes met geocaches en stations te vinden. Mijn doel is om deze hier, in het NS Serviceforum, bij elkaar te brengen en actueel te houden.

Ik heb een overzicht gemaakt van alle geocaches waarvan ik weet dat ze op, in of aan een station zitten. Deze liggen dus op het grondgebied van het station. Soms in het station, soms op het perron, soms ... je kunt het zo gek niet bedenken. Daarnaast een lijstje met geocaches die in de directe nabijheid van een station liggen. Voor als je eens een half uurtje (of langer ...) op een station moet wachten.

Deze lijst is uiteraard niet volledig. Caches komen en gaan. Daarnaast ken ik ook niet alle caches op alle stations of in hun directe omgeving. Heb je daarom aanvulling of andere op- of aanmerkingen, laat het me hier of op twitter weten. Ik zal eens in de zoveel tijd zorgen voor een update van de lijst.

De huidige lijst is hier (http://bit.ly/1p5MYwY, pdf) te vinden. Veel plezier en hou me op de hoogte!

14 reacties

Dag NSreiziger,

En erg leuk initiatief van jou! Zoiets spoor ik in alle tijden alleen maar aan.
Misschien dat je onder mijn reactie nog kan uitleggen wat geocachen betekent en hoe je dit moet gebruiken.

Mvg,
Wikipedia omschrijft geocachen als "een buitensport en spel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een gps-ontvanger of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenaamde cache (verstopplaats) te vinden." Zeg maar het moderne schatzoeken, waarvan niet-geocachers niet weten dat ze er liggen.

Kijk voor meer details op wikipedia of geocaching.com.
Het bestand is bijgewerkt na alle aanvullingen. De bijgewerkte versie is via bovenstaande link te vinden.

Heb je aanvullingen, laat het me hier of op twitter weten!
Beste Nsreiziger,

Leuk gedaan! Dank daarvoor!
Is het ook mogelijk het lijstje in gpx te zetetn? Dan kan men hem makkelijker downloaden naar gsak en/of gps. Dan hoeven we niet allemaal de handelingen van het inkloppen individueel te doen.

Nogmaals dank voor de lijst en wie weet tot ziens tijdens het reizen en/of cachen.

Groet,
Team RASC
Poeh, daar zeg je wat. Ik weet hoe ik de caches in GPX kan downloaden, maar dan per stuk. Omdat in zijn totaal voor deze lijst te doen gaat me dan iets te ver. Of je moet mij kunnen vertellen hoe ik dat doe?

Uiteraard ben ik bereid om het zo makkelijk mogelijk te maken, maar dan moet je me wel even helpen. 🙂
Hai,
Ik heb even een bladwijzerlijst voor je gemaakt. Eentje alvast voor de eerste lijst van caches op station. Nu nog ff eentje van de 300m caches.
Wat is je cache(team)naam? Misschien kan ik je wijzig rechten geven....maar dat weet ik niet zeker.

Wel is het nu dus mogelijk voor cachers om de lijst te downloaden....voor basic members dus vinkjes plaatsen en loc bestand downloaden. Premium leden kunne gewoon een pq maken.

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=edd49ee2-830d-4def-96bd-090cbc545db8
Deel 2 ook online staan.

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=5c0306b2-8f3b-47cb-978e-45814eb2854b
Dat ziet er fraai uit, ik snap nu wel wat je bedoelt. Meteen even mijn kennis van pocket queries bijgeschaafd ;-)

Maar ik zal eens kijken wat de handigste optie is!

Een hele oude Topic, maar toch ga ik een gokje wagen….

Geocaching en Stations, ik doe het al jaren. Verstop ze ook. Plan was om nabij “ons” station in Delfzijl een cache te plaatsen. Heb mijn open lijntje met de Gemeente weer gebruikt, maar dze geeft aan at dit gebied rond het station eigendom is van NS Vastgoed BV. OK...hoe krijg je deze te pakken, moeilijk blijkt!!  Wie o wie kan me helpen aan evt contactgegevens en beter nog, wie heet er ervaring met het leggen van caches op stationsgebied.  Bvd en een Geo-groet van de Geootjes

Contact met vastgoedbeheer is hier al vaker voorbij gekomen, dat is tegenwoordig allemaal achter de firewall van NS Klantenservice geplaatst. Ik wilde je in eerste instantie linken naar NS Stations, maar het publieke loket daarvan is blijkbaar ook al afgesloten. Wilde het even checken voordat ik het mailadres hier drop, maar kan het niet meer vinden.

 

Ik zou het in eerste instantie op twee manieren proberen: eenmaal via NS Klantenservice (moderator hier?), en eenmaal via ProRail. Die laatste is niet de club waar je zijn moet, maar men doet daar vaak wat minder krampachtig om je naar de juiste persoon in de organisatie te dirigeren. Eventueel ook Arriva eens pollen, om dezelfde reden?

Hi Geootjes! Ik zou je niet durven zeggen wat er wel en niet mag dus ik heb je vraag even bij de stationsmanager van station Delfzijl neergelegd.. Zodra ik meer weet zal ik dat hier laten weten! 

Hoi Denice NS, bedankt voor je reactie en de moeite die je genomen hebt om het bij de stationsmanager van Station Delfzijl neer te leggen, Top!! Ik was door een goeie tip van Henk_NL al achter een mail adres van NS Vastgoed NL gekomen via Pro Rail. Ik was nu in alle rust af op wat gaat komen, we hebben in elk geval bereikt wat we graag wilden. To be continued. Thnx all!!

Ah! Fijn dat je inmiddels contactgegevens hebt ontvangen. :smile:  Nu afwachten inderdaad!

achter een mail adres van NS Vastgoed NL gekomen via Pro Rail.

Dank ook voor deze terugkoppeling, goed om te horen dat het lijkt te lukken zo. Er hebben al aardig wat topics op dit forum gelopen van (toekomstig) huiseigenaren die contact zochten met vastgoed, en daarbij moeite hadden door de eerste laag klantenservice te komen. Even opslaan dit topic :grinning:

Reageer