Hallo allen,
Voor mijn studie doe ik een klein onderzoek naar het ontwerp van treinaanwijzers (informatie displays) die aangeven wanneer en op welk platform treinen vertrekken etc. Met hulp van een aantal bronnen en Wikipedia heb ik een redelijk idee gekregen over de ontwikkeling van deze borden, toch blijf ik nog met een specifieke vraag zitten waar ik maar geen antwoord op kan vinden, vandaar dat ik ontzettend benieuwd bent of iemand hier dit weet!
Ik lees dat na de bandaanwijzers de palletaanwijzers (klap borden) op stations geplaatst werden, waarmee ook de vertraging aangegeven kon worden (+ 5 minuten). Mijn vraag:
Was het aangeven van vertraging ook al mogelijk op de bandaanwijzers? Zo nee, hoe werd er in tijden van bandaanwijzers (en voor de bandaanwijzers) vertraging aangegeven, werd dit überhaupt gedaan?
Ik kan me voorstellen dat dit ook te maken heeft met de ontwikkeling van stations omroep, hier heb ik helaas bijna geen informatie over kunnen vinden (wanneer deze is geïntroduceerd etc.), mocht iemand hier nog een referentie naar hebben zou ik daar ook heel blij van worden.
Ik ben erg benieuwd naar een reactie!
Alvast bedankt,
Thijmen
*excuus voor de spelfout in de titel, mocht dit aangepast kunnen worden naar geschiedenis mag dat! :)