beantwoord
Ik wil machinist worden, kan dat?
ik wil machinist worden. maar ik heb autisme. kan dat dan?
Beste antwoord door Anonymous
Hallo Daan,
Ik weet dat er om treinmachinist te kunnen worden daar strenge medische keuringen bij komen kijken.
In hoeverre jouw autisme daar een negatieve tol in speelt kan ik niet beoordelen.
Ik heb wel eens gelezen en gezien dat autisme in verschillen vormen en gradaties voorkomt.
Misschien dat dat ook wel een rol speelt bij die keuringen.
Ik heb wel een paar links gevonden naar website over het de machinistenopleiding.
Misschien dat daar al voldoende informatie voor je staat.
En anders zou je - denk ik - misschien het best contact kunnen opnemen met het ROC in Amsterdam; die verzorgen tegenwoordig de opleiding tot machinist en zullen je best wel kunnen vertellen in hoeverre jowu autisme daarop van invloed is.
Voor meer informatie over de machinisten opleiding heb ik de volgende links gevonden:
webpagina van de NS over de opleiding.
webpagina van de railmeester
en via Google zal er best nog meer informatie te vinden zijn, lijkt mij.
Ik hoop dat er ondanks jouw autisme toch mogelijkheden voor je zijn.
Veel succes gewenst.
Vriendelijke groet,
Hans
Bekijk origineelIk weet dat er om treinmachinist te kunnen worden daar strenge medische keuringen bij komen kijken.
In hoeverre jouw autisme daar een negatieve tol in speelt kan ik niet beoordelen.
Ik heb wel eens gelezen en gezien dat autisme in verschillen vormen en gradaties voorkomt.
Misschien dat dat ook wel een rol speelt bij die keuringen.
Ik heb wel een paar links gevonden naar website over het de machinistenopleiding.
Misschien dat daar al voldoende informatie voor je staat.
En anders zou je - denk ik - misschien het best contact kunnen opnemen met het ROC in Amsterdam; die verzorgen tegenwoordig de opleiding tot machinist en zullen je best wel kunnen vertellen in hoeverre jowu autisme daarop van invloed is.
Voor meer informatie over de machinisten opleiding heb ik de volgende links gevonden:
webpagina van de NS over de opleiding.
webpagina van de railmeester
en via Google zal er best nog meer informatie te vinden zijn, lijkt mij.
Ik hoop dat er ondanks jouw autisme toch mogelijkheden voor je zijn.
Veel succes gewenst.
Vriendelijke groet,
Hans
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.