Iemand met een e-ticket checkt per ongeluk ergens in/uit met een ov-chipkaart. Oeps, kan gebeuren!
https://twitter.com/hvniekerk/status/1643325056431300608
Ging gelukkig niet om NS, dus dat kan via uitcheckgemist.nl
En anders via de vervoerder (dat zou dan EBS/Randstadrail zijn), en dan krijg je dit!
https://www.ebs-ov.nl/haaglanden/klantenservice/voorwaarden-en-regels/klachtenbehandeling/
Ben je het niet eens met de uitkomst van je klachtbehandeling door EBS? Dan kun je vanaf 1 januari 2023 contact opnemen met het Klachtenloket Openbaar Vervoer of de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Stoort me dat de NS zelf zoiets niet meer wenst af te handelen (vanaf juli 2022 dus al).
Status quo bij NS Flex hiervan is dat een andere vervoerder (na wat welles/nietes) overstag gaat en je betaalt, HTM blijft verwijzen naar NS en je bij EBS dus maar moet betalen voor een procedure?
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie bedragen tussen de €25 en €152,50. Klik hier voor de website van de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Lees nu dat het om een losse (onbedoelde) NS uitcheck gaat. Wie gaat dat corrigeren dan (als dat niet via uitcheckgemist lukt)?