kwaliteitsachteruitgang NS

  • 12 May 2022
  • 8 reacties
  • 330 Bekeken

Reputatie 1

Sinds de pandemie valt mij een aantal zaken om mbt de kwaliteit die de NS altijd leverde. Allereerst het totale gebrek aan (kaart) controle in de trein. Er is vrijwel geen enkele conducteur meer die controles uitvoert in de trein. Ten tweede dat er zelden nog reisinformatie wordt omgeroepen in de trein. Monitoren staan uit of geven alleen NS reclame te zien. Geen stationsinformatie oid. Ten derde het wifi signaal in de treinen is om te huilen, als deze al werkt.Al met al een belabberde score waar ik niet blij van wordt als dagelijks forens. Laat dit geen trend worden.


8 reacties

Hallo Holandia40 en welkom bij de NS Community,


Spijtig dat je deze ervaring hebt. Ik zal je signaal doorzetten en hoop dat je snel verbetering merkt. Ik kan wel zeggen dat we via de klantenservice hedendaags veel vragen met betrekking tot coulance krijgen op een uitstel van betaling. Dat doet vermoeden dat er wel meer controle plaats vindt dan in het begin van de pandemie. De monitoren behoren het gewoon te doen en ondanks dat WiFi een stukje service is ontvangen wij dergelijke signalen ook graag zodat we deze kunnen laten maken als deze het niet doet. Ook las ik in een ander topic dat je veel hinder en last ondervindt van wiet rokende studenten die waarschijnlijk geen geldig vervoerbewijs hebben voor de 1ste klasse. Overlast veroorzaken is niet toegestaan en ook daarvoor wil ik je vragen om op het moment zelf ons te berichten zodat we er wat aan kunnen doen. Nogmaals bedankt voor je signaal, deze is zeer waardevol voor ons.

Reputatie 1

Dank voor de reactie. Maar wat is de reden dat er vrijwel niet meer gecontroleerd wordt in de treinen? Conducteurs zijn er wel maar die doen alles behalve vervoersbewijzen controleren. Is hier een reden voor?

Reputatie 7
Badge +3

Nauwelijks controle was er al voor de pandemie, net als overlastgevers en mensen die zwart/grijs reisden. Door het ontbreken van controle tijdens de pandemie is dit alleen maar toegenomen, evenals de vervuiling in de trein. Als NS meer reizigers (en meer personeel) wilt hebben zal er bij NS zelf iets moet veranderen.

Reputatie 7
Badge +3

Het komt ook door gebrek aan aansturing door de leiding van NS. Het mallotige idee dat de Hc een soort steward(ess) is die gezellig de reizigers welkom heet is te belachelijk voor woorden. 

De beste service die Hc kan bieden is het controleren van vervoerbewijzen en het handhaven van de regels. Terug naar de basis en stoppen met modern marketinggelul.

 

Het komt ook door gebrek aan aansturing door de leiding van NS. 

Het is vrees ik chaos en paniek in HQ nu Marjan Rintel vertrekt zonder opvolger en de overheidssteun eind dit jaar eindigt. Anders gezegd: de top is momenteel vooral bezig met de toekomst van de eigen organisatie en wat minder met de klant.

 

De beste service die Hc kan bieden is het controleren van vervoerbewijzen en het handhaven van de regels. Terug naar de basis en stoppen met modern marketinggelul.

Mee eens, maar dit speelt al jaren (ver voor corona) en of er op korte termijn veel verandert betwijfel ik.

Reputatie 7

De beste service die Hc kan bieden is het controleren van vervoerbewijzen en het handhaven van de regels. Terug naar de basis en stoppen met modern marketinggelul.

Verstandige woorden. Die twee taken horen met stip bovenaan te staan. Het is de meest gewenste service die je kan bedenken.

Reputatie 7
Badge +3

Het komt ook door gebrek aan aansturing door de leiding van NS. Het mallotige idee dat de Hc een soort steward(ess) is die gezellig de reizigers welkom heet is te belachelijk voor woorden. 

De beste service die Hc kan bieden is het controleren van vervoerbewijzen en het handhaven van de regels. Terug naar de basis en stoppen met modern marketinggelul.

 

‘welkom aan board van de intercity…’

Het komt ook door gebrek aan aansturing door de leiding van NS. Het mallotige idee dat de Hc een soort steward(ess) is die gezellig de reizigers welkom heet is te belachelijk voor woorden. 

De beste service die Hc kan bieden is het controleren van vervoerbewijzen en het handhaven van de regels. Terug naar de basis en stoppen met modern marketinggelul.

 

Het is belangrijker om om te roepen dat de trein 'keurig op tijd is vertrokken’. 

Kennelijk zijn er meneren en mevrouwen die denken dat dat beter is voor de beeldvorming dan gewoon in de trein de vervoerbewijzen te controleren?

Reageer