Skip to main content

Hallo Medegebruikers van dit Forum,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met een onderzoek naar het werk van een ladingmeester. Ik heb op internet deze foto (https://hetutrechtsarchief.nl/onderzoek/resultaten/archieven?mizig=287&miadt=39&miaet=14&micode=BEELDBANK_FOT_DOC_2&minr=41581669&miview=ldt) gevonden waarop een ladingmeester te zien is die aan het werk is. Kan iemand me uitleggen wat precies de taken zijn van de ladingmeester en of deze baan tegenwoordig nog bestaat binnen de spoorwegen?

Zijn er gebruikers van dit forum die vroeger Ladingmeester zijn geweest of dit nu zijn waar ik mee in gesprek kan gaan? Lijkt me interessant! 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Groetjes Lars

Ik denk dat je met je vragen over de huidige situatie bij DB Cargo of een van de andere in Nederland rijdende goederenvervoerders moet zijn. NS is al 30 jaar geleden gestopt met goederenvervoer dus daar zul je weinig wijzer worden.


Ik denk dat het advies van Tamzin een goede is. Het is heel erg lang geleden dat een dergelijke functie binnen NS werd bekleed. Ook kan je misschien terecht bij Railcargo.


Dankjulliewel! Ik ga verder zoeken, mochten jullie nog iets weten of horen of een linkje tegenkomen, laat dat dan vooral weten!

 

Groet Lars


Reageer