MO met geringe groen-blindheid | NS Community
beantwoord

MO met geringe groen-blindheid

  • 4 July 2022
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Beste allen,

 

Speciaal een account aangemaakt voor dit topic. Geen idee of ik mijzelf op de juiste plek bevind, maar goed.

Nu heb ik net voor de opleidings-eis voor machinist een kleurenblindtest gedaan bij de oogarts. Hieruit kwam het volgende, waarbij ik de arts citeer:

“Het lijkt op hele geringe vorm van groenblindheid. Geen rood-groen, alleen groen.”

Nu weet ik dus niet echt wat ik hier mee moet, volgens de arts zou het niet zozeer een probleem kunnen vormen. In het dagelijks leven heb ik namelijk ook totaal geen last van de mogelijke geringe groenblindheid. Ik heb ook alleen bij de ishiara-test (die met die bolletjes) geringe groenblindheid. Geef mij gewoon kleurenbalkjes en ik loop er met gemak doorheen..

 

Goed, aangezien ik dus niet weet of ik me zo nog moet focussen op de opleiding tot machinist. Ideëen? Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 4 July 2022, 13:07

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze NS Community, ZorgvuldigeZorro. Ikzelf weet helaas niet of dit impact heeft. Ik laat dit graag over aan de leden, hopelijk weten zij hier iets meer over.

Diezelfde test wordt gebruikt bij de aanname procedure. Je kunt denk ik het best recruitment hierover contacteren  gegevens staan op solicitatiepagina op werkenbijns.nl 

Wellicht als je een geschreven verklaring van de arts hebt dat het geen gevaar kan vormen voor het beroep dat er wat mogelijk is - maar dat is iets wat recruitment kan beantwoorden.

Normaal gesproken krijg je zelf ook de resultaten van je MO en moet daar instaan of je geschikt danwel ongeschikt bent voor het vak.  Anders wordt het even afwachten.

Reageer