NS onbetrouwbaar, mooi weer rijders

  • 9 January 2024
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Alweer problemen met de trein, inmiddels is het voor mij niet meer mogelijk om afspraken te plannen omdat NS zo onbetrouwbaar is dat heel vaak ik niet op tijd op mijn afspraak kan zijn. Daarnaast zet NS te weinig materieel in met als gevolg, dat een plek waar ik voor betaal er niet meer is en ik moet staan. NS is inmiddels een "Mooiweer” organisatie geworden, er hoeft maar een blaadje te vallen of een beetje, wind, regen of sneeuw en overal zijn er problemen. Steeds vaker vallen treinen compleet uit en steeds minder zet NS bussen in. NS zou terug naar de staat moeten. Toen NS nog van de staat was waren er veel minder problemen


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Alweer problemen met de trein, inmiddels is het voor mij niet meer mogelijk om afspraken te plannen omdat NS zo onbetrouwbaar is dat heel vaak ik niet op tijd op mijn afspraak kan zijn. Daarnaast zet NS te weinig materieel in met als gevolg, dat een plek waar ik voor betaal er niet meer is en ik moet staan. NS is inmiddels een "Mooiweer” organisatie geworden, er hoeft maar een blaadje te vallen of een beetje, wind, regen of sneeuw en overal zijn er problemen. Steeds vaker vallen treinen compleet uit en steeds minder zet NS bussen in. NS zou terug naar de staat moeten. Toen NS nog van de staat was waren er veel minder problemen

NS is gewoon voor 100 % eigendom van de staat. Dus daar ligt het echt niet aan. Dat de organisatie dringend verbetering behoeft is wel duidelijk.

Reputatie 7

Daarnaast zet NS te weinig materieel in met als gevolg, dat een plek waar ik voor betaal er niet meer is en ik moet staan. 

Je betaalt niet voor een plaats, je betaalt in Nederlandse treinen voor vervoer van A naar B. Dat kan dus soms (of vaak) ook staand zijn, of soms zittend op een trap. Niet bepaald prettig nee. Dat de treinen vaak erg kort zijn op momenten waarop je dat juist niet verwacht, is een feit en in mijn ogen een terechte klacht. Maar er is ook vaak materieel defect en bovendien is er grote kans dat NS ook op de inzet bezuinigt, gezien de financiële situatie. Met 1 stel rijden is goedkoper dan met 2. 

NS zou terug naar de staat moeten. Toen NS nog van de staat was waren er veel minder problemen

NS is 100% staatseigendom en dat is in het hele bestaan ook nooit anders geweest. Ik weet niet waar u vandaan haalt dat dat anders zou zijn????

“ inmiddels is het voor mij niet meer mogelijk om afspraken te plannen omdat NS zo onbetrouwbaar is dat heel vaak ik niet op tijd op mijn afspraak kan zijn.”

Dit is de reden waarom ik altijd genoodzaakt ben minstens 30-45 minuten eerder dan wat de reisplanner aangeeft te moeten vertrekken. 1 trein met vertraging of uitvaller en je gehele reisplanning valt uit elkaar. Of dan zit je opeens met overstappen van 27 minuten door de gekke combinatie van treinen. 

Reputatie 5

Ik adviseer u om de volgende keer niet met NS te gaan. Gelukkig bestaat er ook ander OV. En: als reizigers NS anders willen maken is er maar een oplossing: Een staking! Want als er geen reizigers zijn, is er ook geen NS!

Reageer