OVpay werkt niet in de bus

• 13 September 2023
  • 27 reacties
  • 498 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 11849 reacties

Omdat er nogal wat doorgewinterde OV-gebruikers zijn stel ik de vraag hier off-topic.

Gisteravond met de bus gereisd. Wij gebruiken daar onze OV-chipkaart voor. Op de kaartlezers was te zien dat betaalmogelijkheden van OVpay doorgekruist waren. Een reiziger na ons kon daardoor niet betalen en kreeg van de chauffeur de keuze om een duur kaartje te kopen.

Mag dat allemaal zomaar? Is het niet het probleem van de vervoerder als OVpay niet werkt? Op de website van OVpay wordt daar helemaal niets over gezegd. Of moet je eerst een veel duurder kaartje kopen en het prijsverschil terugvragen aan de vervoerder?

27 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ook @BrunoEst heeft recht over zijn mening over wat off-topic betekent. 

Kunnen we het nu weer hebben over mijn vraag over niet-werkend OVpay in de bus? 

Was het toevallig een ‘langeafstandsbus’ zoals een Interliner? De hebben vaak een hoger instaptarief dan de € 4,00 die OVpay rekent bij niet uitchecken, en zullen daarom misschien die optie bewust uitgeschakeld hebben. 🤔

Het gaat dus om Hilversum en dan kan het zowel 4 euro instaptarief zijn als een hoger instaptarief. De bussen van Hilversum naar Amsterdam hebben bijvoorbeeld een verhoogd instaptarief (dacht 8 of 10 euro), maar dat hebben niet alle lijnen.

Er zijn tegenwoordig heel veel bussen met een hoger instaptarief. Kan me niet voorstellen dat OV-pay op dat soort bussen bewust uitgeschakeld wordt.

Reageer