Reserve ICR(m) rijtuigen

  • 8 July 2022
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben, voordat de ICR(m) buiten dienst gaat, interieur opnames aan het maken van de ICR(m) rijtuigen die mee hebben gedaan aan de wereld record poging van de Langste Reizigerstrein in 1989. Uit mijn onderzoek blijkt dat enkele rijtuigen op dit moment niet in dienst zijn en ergens reserve staan.

Het gaat om deze rijtuigen:

61 84 82-70 016-7 (ex 50 84 82-70 945-0)

61 84 82-70 027-4 (ex 50 84 20-70 826-7)

61 84 28-70 028-2 (ex 50 84 20-70 841-6)

en 61 84 82-70 031-6 (ex 50 84 20-70 856-4) hoewel ik heb gehoord dat dit rijtuig inmiddels al is gesloopt

 

Komen deze rijtuigen binnenkort weer in dienst? Zo nee, zou ik dan in contact kunnen komen met een medewerker die verantwoordelijk is over deze rijtuigen om te vragen of hij voor mij een opname kan maken?

De bedoeling is om al deze opnames achterelkaar te plakken waardoor het lijkt alsof je door de volledige langste reizigerstrein loopt.


2 reacties

Ik ben bang dat ik niet weet wat de planning is voor deze specifieke rijtuigen en wie je hier het beste voor kan benaderen. Wellicht zijn er users hier die tips voor je hebben. 

Reputatie 7
Badge

Leuk dat je er een video over wilt maken, maar de rijtuigen zijn inmiddels behoorlijk afwijkend vergeleken met vroeger. Realistisch is het dus niet meer. 😉

Je kan misschien wel iets doen met de Bs-stuurstand in het spoorwegmuseum. Die heeft nog een oud oranje interieur die erg op die van de vroegere ICR's lijkt. Als je het versneld afspeelt valt niemand het op. Zelf denk ik ook dat een 60 keer herhalende video ook erg eentonig en saai is. Korte shots zou wel weer bijvoorbeeld kunnen. Tot ver mijn tips en ervaring m.b.t. filmen.

Misschien is het ook een idee om in het archief van Beeld en Geluid te kijken of je de uitzending van De Langste Trein daar nog kan vinden. Wie weet kan je daar wat dingen uithalen.

Als je echt serieuze plannen hebt, kan je je voortaan ook wenden tot persvoorlichting@ns.nl of bel even met 030 - 235 70 70.

Reageer