beantwoord

Ritje met de machinist

  • 3 September 2023
  • 3 reacties
  • 254 Bekeken

#durftevragen! 
 

Kort maar krachtig: al een aantal jaar staat een keertje meerijden met de machinist op mijn Bucket list. Ik ben simpelweg razend benieuwd hoe het allemaal werkt en hoe het landschap er van voor uit ziet! Valt dit te regelen? 

Vriendelijke groet,

Naomi 

icon

Beste antwoord door Edwin 3 September 2023, 13:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nnn,

Ben bang dat dat lastig wordt. Ik kwam toevallig een paar jaar geleden 's avonds in Utrecht een machinist tegen die ik kende. Hij liet me in de cabine meerijden naar Den Bosch, maar gaf wel aan dat dat eigenlijk absoluut niet mocht. Ik moest ook vertrekken voor we bij het perron aankwamen, zodat ik niet door collega's gezien zou worden.

Er zijn op YouTube wel een aantal machinisten actief die hele ritten vanuit de cabine filmen. Niet the real deal natuurlijk, maar misschien wel leuk om te kijken.

Reputatie 7
Badge

Nee, dat is echt niet toegestaan.

Er is ook geen enkele mogelijkheid om dat te regelen. 

Om het landschap vanuit ons oogpunt te bekijken kun je (zoals mrfreeze al aangeeft) mijn collega's op YouTube eens bezoeken (Machinist Stefan bijvoorbeeld).

 

Reputatie 7
Badge

Wat je kan doen is met een ICE reizen tussen Amsterdam en Arnhem. Die hebben zitplaatsen achter de machinist met een doorzichtige wand ertussen.

Reageer