Skip to main content

Solicitatiegesprek Machinist via Microsoft Teams

  • 7 June 2024
  • 7 reacties
  • 296 Bekeken

Beste forumleden.

 

Ik heb gesoliciteerd bij NS voor de functie Treinmachinist en ik kan met succes vertellen dat ik naar de volgende ronde ben.

 

Nadat ik het WhatsApp Videogesprek heb doorlopen heb ik nu op 19 juni een vervolggesprek op Microsoft Teams. In de email die ik van het recruitmentteam heb ontvangen, staat dat ik het origineel van mijn hoogstbehaalde diploma moet kunnen laten zien. Ik heb alleen mijn MBO 1 diploma nog als origineel. (mijn MBO 2 diploma ben ik kwijtgeraakt tijdens het verhuizen en ik weet zeker dat ik hem perongeluk heb weggegooit)

 

Nu is mijn vraag: Zal ik door het gesprek heenkomen als ik mijn MBO 1 laat zien, terwijl ik wel al mijn MBO 2 gehaald heb?

 

Een Beetje extra informatie om mogelijk mijn kansen te vergroten en jullie dit hele probleem te begrijpen:

 

Werkervaring:

2015/2017 - Catering (Sous-chef) Hoofddorp Centrum

2019/2019 - BBL Mc Donalds (Host/Crewlid) Amsterdam Bijmerplein

2020/2021 - New York Pizza (Fietskoerier) Amsterdam Reigersbos

2021/2023 - Thuisbezorgd.nl (Fietskoerier) Hub Amsterdam

2023/2024 - Uber Eats (Bezorger) Regio Amsterdam

 

Diploma’s en Certificaten:

MBO 1 diploma (Retailmedewerker) ROC TOP Amsterdam

MBO 2 diploma (Hybride GameState Amsterdam Bijlmer) ROC van Amsterdam  

CBL Werken met gezond verstand kassa

CBL Werken met gezond verstand vulploeg

CBL Schoon & voedselveilig werken winkel  

CBL Meer dan lekker duurzaamheid

CBL Meer dan lekker gezond gewicht

CBL Meer dan lekker gezonde producten 

CBL Soms moet je nee verkopen

CBL Pinnen ja graag

CCV Laat je niet overvallen

CCV Voorkomen van en omgaan met agressie en winkeldiefstal

FNV Handel Veilig werken in de winkel

 

 

Gedeelte motivatiebrief:

Met grote belangstelling las ik de vacature voor de functie van Machinist bij de Nederlandse Spoorwegen. Graag wil ik mijn enthousiasme en motivatie voor deze functie kenbaar maken. De visie en waarden van NS, gecombineerd met mijn passie voor service, klantvriendelijkheid en techniek, maakt deze functie voor mij een ideale stap in mijn carrière.


Tijdens mijn baan in de horeca als sous-chef heb ik uitgebreide kennis en vaardigheden opgedaan die goed aansluiten bij de eisen van deze functie. Bij Uber Eats heb ik zelfstandig en veilig maaltijden bezorgd en problemen opgelost, waarbij ik mijn zelfstandigheid verder heb ontwikkeld. Deze ervaring heeft me geleerd om zowel zelfstandig als in teamverband efficiënt te werken, en om onder druk kalm en oplossingsgericht te blijven.


Wat mij bijzonder aanspreekt aan werken bij NS is de dynamische en essentiële rol die het bedrijf speelt in de mobiliteit van Nederland. Het streven naar duurzaamheid en klanttevredenheid zijn aspecten die ik ten zeerste waardeer en waar ik graag een bijdrage aan zou willen leveren. Mijn sterke communicatieve vaardigheden, technische expertise op het gebied van IT en mijn uitstekende doorzettingsvermogen maken mij een geschikte kandidaat voor deze functie.


Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn vaardigheden, ervaringen en mijn enthousiasme voor deze functie een positieve bijdrage kan leveren aan het team van NS. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn motivatie en geschiktheid in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.
 

7 reacties

Hoi @UnreaLorenzo,

Ik lees net dat je je MBO2 diploma bent kwijtgeraakt/per ongeluk hebt weggegooid tijdens het verhuizen.

Misschien kun je proberen om een uittreksel op te vragen van de diplomagegevens? 

Diploma, certificaat of cijferlijst kwijt

Het is altijd te proberen, toch? Succes in ieder geval, ook met de volgende fase van je sollicitatietraject.

Uittreksel diploma downloaden (duo.nl)

@Reis met de trein @Tijdvoor 

 

Dankjulliewel voor jullie tips.

Helaas gaat dat hem niet worden. Duo zegt namelijk dat mijn account geblokkeerd is.

Dan zou ik proberen contact op te nemen met het ROC waar je het MBO2 diploma hebt behaald. Misschien kunnen die dan nog wat voor je betekenen.

@Reis met de trein Dat zal ik proberen. Anders houdt het op. 

Reputatie 3

Contact opnemen met Duo of ze je account kunnen deblokkeren?
Het zou namelijk zonde zijn als je er wel op wordt afgerekend, gezien de selectie wel streng is.
 

 

Reputatie 4

inloggen via DIGID. Je hebt geen DUO account nodig.  In mijn tijd bestonden ze niet eens :-)

Reageer