sollicitatie procedure hc

  • 28 October 2023
  • 2 reacties
  • 422 Bekeken

Reputatie 2

22sept. Verstuurde ik mijn sollicitatie+ motivatie naar de ns voor vacature Hc Amsterdam Centraal. 

Waarna ik 25sept. Al bericht terug voor inplannen 1e gesprek. Leuk spannend iets nieuws en een andere manier van solliciteren dan dat ik gewend was natuurlijk.

 

Eerste gesprek. Moest ik een tweede tijdsblok aanvragen de eerste tijdsblokken die aangeboden kreeg vielen op dagen wanneer ik andere Sollicitaties had lopen dus kreeg een optie met andere tijden en dagen

Hartstikke fijn geregeld zo 

 

Het Telefonisch gesprek verliep goed.

Lastige vragen over jezelf beantwoorden 😂 blijft altijd leuke met hakkelen en tokkelen 😂

Uiteindelijk goed doorstaan

zelfs de recruiter zei dat mijn zenuwen niet op te merken waren 🤣 volgens mij was ze gewoon heel beleefd om dat te zeggen 😂.

 

Leuk gesprek gehad waar alles aan bod kwam hoe ik naar werk zou gaan, en weer terug naar kan komen, grotendeels zal ik trein / ebike pakken maar kan altijd afgezet worden met een auto natuurlijk. Dat alles was geen probleem. En vond me geschikt voor de volgende ronde

 

(het 2e telefonisch intake gesprek)

 

Ik kreeg een email bericht met uiteraard een datum en tijdstip om uit kiezen.

 

03-10-2023 om 15:30

Dat gesprek werdt vooral gesproken over mijn motivatie en competenties gerichte gesprekken voor het vak HC. Wat zijn gedachtes wat zou je doen in bepaalde situaties. Ook hier kwam alles aan bod levens verhaal.dingen die je hebt meegemaakt. Wat zou je doen als...etc. ik zou er uren over door kunnen gaan. Hahaha

Puntje bij paaltje vonden ze mij goed genoeg voor het 3e gesprek. 3e? 

Yup de derde was beeld Bellen met een requiter en een team manager van de standplaats waar ik wil komen te werken waaronder natuurlijk alweer je hele levenscyclus voorbijkomt school tot alle baantjes die je hebt gehad. Heel leuk maar ook zwaar een gesprek gehad met de twee Dames.

Ook in dit gesprek zal alles naar boven komen waarin je in anderen gesprekken met andere  recruiters ook over hebt gehad.

Nu gaan ze even wat dieper in het gespreksstof. Al met al. Trots als ik was mocht ik door naar de volgende ronde zoals ze dat zeiden. 😁 ik met de armen in de lucht Schreeuwend  Yes!! 🤣

Toen zij dan ben je er nog niet 😂 ik vond het al heel wat om de gesprekken al in te mogen. Dat maakte mij al een hele ervaring rijker.

Desondanks moest de team manager natuurlijk aan de slag want werk gaat ook gewoon door 😏 voor hun.

 

Met de recruiter namen we nog wat gevens door en ze keek gelijk voor een plekje voor de psychologische testen etc. 27e van oktober om 10:30 komt dat je uit ( natuurlijk zeg ik)

Zo gezegd zo gedaan ik bedank haar hartelijk voor het gesprek en haar tijd en wachtte de emailtjes af.

 

Binnen een paar dagen kreeg ik meer informatie over de testen en waar ik ze kon oefenen. En welke locatie ik heen moet 

 

27okt 10:30 in Amersfoort

Wees wel optijd werdt mij geadviseerd 😂

Natuurlijk.

 

Dus 27e van oktober kwam steeds dichterbij

Ik kom aan bij Human company uur of 09:45 nam een bakje koffie en werdt gezegd dat ik al alvast kon beginnen met wat vragenlijsten. Aangezien ik nog fris was  hebben we gelijk de testen erachter aan gedaan.

Van cijfers reeksen tot je figuurlijk inzicht alles komt er invoor. Leukste van al die testen raar maar waar, de stress test.(vigilantietest) Kleuren hoge lage piepjes. En voetpedaal voor links en rechts

Lekker stressen linker & en rechter voet pedalen

blauw knop rode knop witte knop groene knop gele knop

hoge toon lage toon

En dat alles steeds sneller gemixt en gecombineerd door elkaar heen.

Tussen al dat testen en vragenlijsten

Krijg je idd wel rust tussendoor. Wat ook fijn is, mijn laatste onderdelen waren het rollenspel spel en de gesprek na afloop met de psycholoog die mij idd zelf het rollenspel deed kreeg een papiertje met informatie wat ik zou moeten zeggen en dat verhaaltje na te spelen.

Al met al hele zware leuke leerzame dag gehad goede en ook zwaar gesprek met de psycholoog gehad. Wat ook weer een last van mijn schouders afhaalde toch weer eventjes mijn hart en gedachten kunnen luchten naar een luisterend oor. Doet een mens goed.

 

Al met al ook deze dag positief afgerond zoals hij zei met een plusje+

Nu mijn zenuwen onder bedwang houden tot nader bericht. 

Wat gaat er nog allemaal op mij af komen 🤣😂

Ik dacht vertel mijn ervaring en ook om even mijn gedachtens hier op het forum te delen

En hopelijk tot snel want heb waarschijnlijk nog wel iets te doorstaan voordat ik echt de opleiding op kan. Ik dacht een nog een MO. Te ondergaan dus afwachten maar 😁

 


2 reacties

Leuk dat je dit deelt, en grappig ik ben net vandaag bij jou verhaal beland en ik heb ook een positief uitkomst gekregen voor het PO.

 

 

Reputatie 1

Het klinkt goed iniedergeval, ik zal duimen voor je!😁

Reageer