Stopcontacten VIRMm2/3 | NS Community

Stopcontacten VIRMm2/3

  • 17 November 2020
  • 10 reacties
  • 618 Bekeken

De nieuwe VIRMm2/3 ziet er goed uit, alleen sinds wanneer zijn stopcontacten het zelfde als USB-poortjes... Dan moet je niet gaan zeggen dat er stopcontacten komen in de tweede klasse. 


10 reacties

Reputatie 4

Hopelijk blijft in de eerst klasse een combi van 220v en usb anders wordt het waardeloos.

Goedenavond Dylan T. Welkom bij de NS Community.

Waar heb je vernomen dat het enkel om USB-poorten gaat? Ik kom zelf het volgende tegen:
"Het is overigens niet de eerste NS-trein met stopcontacten en usb poorten in de tweedeklas.”

Reputatie 7
Badge +3

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden:

 

 

Wel goed om te zien dat deze USB oplaadpunten ook komen bij de stitjes op de balkons en de bioscoopstoelen. Uit het filmpje kon ik niet zien of ze ook bij de klapzittingen van de fiets en rolstoelplekken komen.

https://nieuws.ns.nl/sneak-preview-meer-dubbeldekkers-krijgen-dubbele-levensduur/

Badge +3

Goedenavond Dylan T. Welkom bij de NS Community.

Waar heb je vernomen dat het enkel om USB-poorten gaat? Ik kom zelf het volgende tegen:
"Het is overigens niet de eerste NS-trein met stopcontacten en usb poorten in de tweedeklas.”

Dat zal dan wel van https://www.youtube.com/watch?v=43vWp5MTumc komen. Op 1:50 wordt een ‘stroompunt’ 2e klas getoond met twee USB poorten “waar je onderweg je telefoon kunt opladen”…

Edit: Momo was me voor

Check! Verwarrend dat de stopcontacten wel apart worden benoemd. Ik ga op onderzoek uit.

Reputatie 7
Badge +3

Het nieuws bericht geeft aan “overal in de trein zijn stopcontacten en usb-poorten te vinden” wat niet gelijk staat aan dat er in de 2e klas ook stopcontacten komen. 

Update 24.11: Nog geen antwoord mogen ontvangen. 

Update 30.11: idem

Update 14.12: idem

Update 23.12: idem

Update 28.12: Ik ben bang dat ik geen duidelijkheid kan scheppen. Mijn uitzoek-opties zijn op.

Wilde voorspelling: (gebrek aan) beschikbaar vermogen. Ben benieuwd naar het antwoord.

 

(n.a.v. de reactie hieronder, laat ik iets langer zijn in wat ik bedoel te zeggen: beschikbaar vermogen tegen bepaalde kosten die men wenst te maken)

Voor zover ik weet komen er USB-poorten in de 2e klas en stopcontacten+USB-poorten in de 1e klas. Reden is mij onbekend, maar wellicht dat er op die manier toch nog een meerwaarde in dat opzicht voor de `1e klas gecreëerd wordt. Aangezien het complete laagspanningsnet voor de VIRM2/3 vernieuwd wordt (als ik het goed heb begrepen) lijkt het mij sterk dat het te maken heeft met het beschikbare vermogen.

Bij de VIRM1 was dat inderdaad de reden om enkel de 1e klas uit te rusten met stopcontacten, maar bij de VIRM2/3 wordt er dus veel meer aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens geeft het eerste NS nieuwsbericht van 2018 waarin de modernisering werd aangekondigd aan dat er “oplaadvoorzieningen in 2e en 1e klas” komen. Er is toen dus niet gezegd dat er stopcontacten komen in de 2e klas. 

 

Reageer