beantwoord

trein machinist

• 26 februari 2020
  • 13 reacties
  • 377 Bekeken

Hoi ik heb gesolliciteerd voor treinmachiniste en heb telefonisch interview. Mega nerveus er voor. 
iemand nog tips? En technisch inzicht ?! Vind dat zo,n rot vraag wat kan je daar op zeggen? Ik ben geen monteur maar bepaalde dingen snap ik en anders leer ik dat graag. 

icon

Beste antwoord door Jeroen 26 februari 2020, 23:28

Het meest belangrijke voor je telefonische interview is je motivatie, WAAROM wil jij machinist worden ???

En er wordt echt verwacht dat je dat echt goed onderbouwt en dat ook duidelijk wordt wat er van je verwacht wordt als machinist zijnde.  Daarnaast wordt er nog aangegeven dat je natuurlijk ook de mindere kanten (aanrijding persoon) van machinist zijn kunt meemaken en dan wordt er gevraagd hoe je daar instaat.

Dus vooral heel goed de topics napluizen hier, filmpjes kijken om voor jezelf goed te onderbouwen wat er nu zo geweldig is aan machinist zijn.

Succes in ieder geval.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge

Het meest belangrijke voor je telefonische interview is je motivatie, WAAROM wil jij machinist worden ???

En er wordt echt verwacht dat je dat echt goed onderbouwt en dat ook duidelijk wordt wat er van je verwacht wordt als machinist zijnde.  Daarnaast wordt er nog aangegeven dat je natuurlijk ook de mindere kanten (aanrijding persoon) van machinist zijn kunt meemaken en dan wordt er gevraagd hoe je daar instaat.

Dus vooral heel goed de topics napluizen hier, filmpjes kijken om voor jezelf goed te onderbouwen wat er nu zo geweldig is aan machinist zijn.

Succes in ieder geval.

Bedankt jeroen! 
Kan ik wel wat mee

Goedemorgen Senna0811. Welkom bij de NS Community.

Heel veel succes met het interview!

Het gesprek gehad en alles was super

goed. Ze wilt met me verder maar…. vacature zit vol dus moet hopen dat iemand afvalt! 🤔😪

beetje een domper. 

Badge

Oooh dat is wel heel erg jammer, maar wat misschien een opsteker is dat er toch redelijk wat machinisten bij moeten komen en dat je op elke standplaats binnen 45 minuten reistijd vanaf je huis mag solliciteren.

Daarnaast zijn de testen die je moet afleggen ook nog pittig te noemen en daar moet je je ook goed op voorbereiden.  Daar vallen ook altijd nog mensen af. 

Maar maak een vacature alert aan voor de functie want je blijft nu een bepaalde tijd volgens mij in het systeem zitten en kan dan dus met HR bellen om in aanmerking te komen. Ik neem aan dat dat ook aangegeven is.

Had al aangegeven voor andere standplaats als doe er is. Ze ging het noteren en afw8ten nu even. 
maar hoi het zeker in de gaten en aant voor vacature stonden al aan Thanks. 

Badge

@Senna0811kijk nog even in andere topics hier rond daar staan nml. de testen ook meer in beschreven welke je krijgt.  Je hebt nu mooi langer de tijd om je voor te bereiden op dit soort testen met cijferreeksen, analogieën, figuurreeksen e.d.  

Kan zijn dat ze in topics staan over Hc maar je kunt dit soort testen her en der dan vinden op internet en daar mee oefenen.  Mocht je definitieve test naderen dan adviseer ik je om een paar tientjes te besteden om online goed te kunnen oefenen met dat soort testen zodat je goed voorbereid bent voor je test.

En laat het vooral weten zodra je verder mag :smiley: Hopelijk is er toch binnenkort weer ruimte in jouw regio.

Goeie tip jeroen. Ga ik zeker doen! 

Mocht je definitieve test naderen dan adviseer ik je om een paar tientjes te besteden om online goed te kunnen oefenen met dat soort testen zodat je goed voorbereid bent voor je test.

Persoonlijke toevoeging, ik moet zeggen dat ik de online toetsen niet als gigantisch veranderd zou beschouwen. Ik heb de oefentests ook gedaan voor de echte testdag, en het was wel handig om te weten wat voor tests het zijn, maar het zal geen wereld van verschil zijn. Bot gezegd, je kan het of je kan het niet:sweat_smile: . Ik zou @Senna0811 alsnog aanraden om de toetsen te doen, zodat je in ieder geval weet wat je ongeveer te wachten staat.

Badge

Mocht je definitieve test naderen dan adviseer ik je om een paar tientjes te besteden om online goed te kunnen oefenen met dat soort testen zodat je goed voorbereid bent voor je test.

Persoonlijke toevoeging, ik moet zeggen dat ik de online toetsen niet als gigantisch veranderd zou beschouwen. Ik heb de oefentests ook gedaan voor de echte testdag, en het was wel handig om te weten wat voor tests het zijn, maar het zal geen wereld van verschil zijn. Bot gezegd, je kan het of je kan het niet:sweat_smile: . Ik zou @Senna0811 alsnog aanraden om de toetsen te doen, zodat je in ieder geval weet wat je ongeveer te wachten staat.

Je wil toch zelfverzekerd aan dit soort testen beginnen en er ook goed mee scoren. Als je ze niet oefent dan is mijn verwachting dat je er ook niet voor slaagt en dat zou toch wel heel erg jammer zijn als je je eigen glazen daardoor ingooit. En je wil voor jezelf toch ook gewoon een zo hoog mogelijke scoren halen voor zoiets?  Ik in ieder geval wel en ik kreeg dan ook na afloop van de testdag een zeer lovend verslag mee hiervan.

Maar Leon538, aangezien je aangeeft dat je deze testen hebt gedaan voor de echte testdag, heb je die gedaan voor een sollicitatie machinist bij de NS en ben je daarna ook toegelaten voor de opleiding tot machinist dan? 

Persoonlijke toevoeging, ik moet zeggen dat ik de online toetsen niet als gigantisch veranderd zou beschouwen. Ik heb de oefentests ook gedaan voor de echte testdag, en het was wel handig om te weten wat voor tests het zijn, maar het zal geen wereld van verschil zijn. Bot gezegd, je kan het of je kan het niet:sweat_smile: . Ik zou @Senna0811 alsnog aanraden om de toetsen te doen, zodat je in ieder geval weet wat je ongeveer te wachten staat.

Maar Leon538, aangezien je aangeeft dat je deze testen hebt gedaan voor de echte testdag, heb je die gedaan voor een sollicitatie machinist bij de NS en ben je daarna ook toegelaten voor de opleiding tot machinist dan? 

Ik moest deze tests ook doen voor Machinist Railvervoer op het ROC, maak momenteel nog mijn Havo af (examenjaar). Ik ben aangenomen voor de opleiding, moet alleen mijn diploma van de middelbare school nog halen. En daarom zei ik ook dat Senna de tests alsnog moet doen, ik spreek alleen uit mijn ervaring, en in mijn ervaring waren er ook wat tests waarvoor je niet echt kan leren (concentratie, reactievermogen). Daarom zou ik, of het resultaat nou goed of slecht is, niet teveel waarde hechten aan de oefentoetsen, want je zou nou best verrast kunnen worden.

Hoi ik heb gesolliciteerd voor treinmachiniste en heb telefonisch interview. Mega nerveus er voor. 
iemand nog tips? En technisch inzicht ?! Vind dat zo,n rot vraag wat kan je daar op zeggen? Ik ben geen monteur maar bepaalde dingen snap ik en anders leer ik dat graag. 

Hoi Senna,

Zou ik met je in contact kunnen komen om wat vragen te stellen met betrekking tot het interview?

gr Hans

Zuidje je mag me altijd een bericht sturen

Reageer