verschil in apps | NS Community
beantwoord

verschil in apps

  • 10 September 2022
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 1

Ben de apps van de Duitse Bahn en Schweiser bundes bahn aan het vergelijken.

Wat mij opvalt is de verschil in routes die zij aangeven.

Als ik de Db app bekijk op de route Leer Bahnhof naar Gerona stuurt deze app mij steeds over Parijs en doet of er anders geen mogelijkheid is.

Kijk ik naar de zelfde route op de Sbb app stuurt deze mij steeds over Geneve in plaats van Parijs.

Waar zit het verschil?

icon

Beste antwoord door bahnrider 10 September 2022, 16:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Voor welke dag ben je aan het plannen? Ik zie zogauw dezelfde reisadviezen uit de DB en SBB apps en die gaan allemaal of via Groningen - Schiphol naar Parijs of via Münster - Köln naar Parijs en dan verder naar Gerona. Adviezen via Geneve krijg ik niet in de SBB app.

Enige wat ik als oorzaak zou kunnen bedenken is dat je ergens een instelling voor overstaptijden anders hebt staan.

Reputatie 7
Badge +1

Die van DB kan je op erg veel extra manieren bijstellen-gewoon uitproberen. In principe geeft deze zonder speciale opdrachten eerst de snelst in totale reistijd-en dat kan zo ver op die route haast niet anders.

SBB-en zeer vele nationale zijn ook mede gekoppeld aan mogelijk kaartverkoop-en dan komen eeuwenoude regels boven: dan gaat het via dat zelfde land.

Je kan event. proberen hoe een neutrale planner/ticketverkoper, zoals bvb thetrainline ertegenover staat-ik vermoed haast waar zij de hoogste commissie uit krijgen.

Reageer